Hlavní obsah

Hamiltonovi v Maďarsku vydržely pneumatiky a vyhrál, za ním dojely oba Lotusy

Mogyoród
Aktualizováno

Stylem start-cíl ovládl Grand Prix Maďarska vozů formule 1 z pole position startující Lewis Hamilton s mclarenem. Závod potvrdil, že na klikatém Hungaroringu nelze reálně předjíždět, takže rozhodly postavení na startu i strategie jednotlivých týmů při přezouvání.

Foto: Leonhard Foeger, Reuters

Lewis Hamilton se raduje z triumfu na Velké ceně Maďarska

Článek
Fotogalerie

Hamilton ani při jedné ze dvou zastávek v boxech nezaváhal, takže i přes různé ataky soupeřů dojel první do cíle. V závěru to Brit sice neměl lehké, ale pneumatiky mu vydržely, a tak o druhý letošní triumf po červnové výhře v Kanadě nepřišel. „Povedlo se využít výkonu našeho vozu. Důležitá byla trpělivost i pečlivá práce s pneumatikami. Naše strategie byla účinná, můžeme slavit," těšilo vítěze, který v Maďarsku triumfoval už potřetí.

Nejlepší taktiku evidentně zvolil Lotus a oba jezdce tak měl nakonec na stupních vítězů. Grosjean, jenž vůbec poprvé během kariéry v F1 startoval z první řady, dojel třetí a Räikkönen, který se z páté pozice na roštu probil díky delšímu úseku na měkčí směsi pneumatik až těsně za Hamiltona, skončil dokonce druhý.

Räikkonen a Grosjean byli přes umístění na stupních vítězů nespokojení. "Chtěli jsme tady vyhrát," prohlásil Francouz, jenž byl podruhé v sezóně třetí. Jeho největším úspěchem bylo druhé místo v červnu ve Velké ceně Kanady. "Druhé místo mi nestačí," řekl bývalý šampión Räikkönen, jenž na této pozici dojel potřetí v sezóně. Na vítězství při letošním návratu do formule 1 po dvouleté pauze čeká od konce srpna roku 2009, kdy vyhrál s ferrari Velkou cenu Belgie.

Vítěz si připsal 19. triumf v kariéře, nicméně přiznal, že útoky lotusů by byly na jiné trati daleko nepříjemnější. "Oba jsou opravdu rychlí," řekl na adresu Grosjeana a Räikkönena. "Kdyby se jelo jinde, kde je předjíždění o hodně snadnější, myslím si, že by výsledek mohl být jiný," citovala agentura AP sedmadvacetiletého Hamiltona.

Zatímco obhájce titulu Vettel nebyl se čtvrtým místem příliš spokojen, i když ke konci zajel nejrychlejší kolo závodu, pátý Alonso nemusel úplně smutnit, protože nechal za sebou největšího soupeře v celkové klasifikaci Webbera (v cíli až osmý). Španěl tak po jedenáctém závodě mistrovství světa vede už o 40 bodů.

Kalich hořkosti vypil až do dna legendární Michael Schumacher. Po problémech s vozem na roštu musel startovat z boxové uličky, pak byl potrestán za nedodržení rychlosti na pit lane, takže celou dobu jezdil na chvostu a nakonec deset kol před cílem zamířil znechuceně do boxů.

Výsledky GP Maďarska (69 kol, tj. 302,249 km):
1. Hamilton (Brit., McLaren) 1:41:05,503 (prům. rychlost 179,4 km/h),
2. Räikkönen (Fin., Lotus) +1,032,
3. Grosjean (Fr., Lotus) +10,518,
4. Vettel (Něm., Red Bull) +11,614,
5. Alonso (Šp., Ferrari) +26,653.
6. Button (Brit./McLaren) +30,243,
7. Senna (Braz./Williams) +33,899,
8. Webber (Austr./Red Bull) +34,458,
9. Massa (Braz./Ferrari) +38,350,
10. Rosberg (Něm./Mercedes) +51,234.
Průběžný stav MS (po 11 ze 20 závodů):
1. Alonso 164 bodů,
2. Webber 124,
3. Vettel 122,
4. Hamilton 117,
5. Räikkönen 116,
6. Rosberg 77,
7. Button 76,
8. Grosjean 76,
9. Pérez (Mex./Sauber) 47,
10. Kobajaši (Jap./Sauber) 33.
Pohár konstruktérů:
1. Red Bull 246,
2. McLaren 193,
3. Lotus 192,
4. Ferrari 189,
5. Mercedes 106,
6. Sauber 80,
7. Williams 53,
8. Force India 46,
9. Toro Rosso 6.
Šampionát pokračuje až 2. září Grand Prix Belgie na okruhu Spa.

Reklama

Související témata: