Článek
Spekulovalo se o tom, v pátek šeptanda nabrala reálné kontury. Hamilton se dohodl s Merecedsem na tříleté smlouvě a podle britského Sunu by si v týmu Rosse Brawna mohl ročně přijít i s bonusy až na 20 miliónů liber (asi 630 miliónů korun). Vedle toho bude mít v Mercedesu větší volnost v osobním marketingu a tím otevřenou cestu k dalším příjmům z reklamy a osobního sponzoringu.
Vyváží ale veškeré prebendy angažmá v týmu, který od mistrovské sezóny 2009 zdaleka nebojuje o nejvyšší příčky? „Kdokoli opustí McLaren, a myslí přitom na vítězství ve formuli 1, dělá velkou chybu. Já týmu stoprocentně věřím, ať jde o poslední čtyři závody, čtyři sezóny nebo posledních čtyřicet let. Lewisovo rozhodnutí zcela respektuji, ale ještě jednou opakuji, že bych nedoporučil odejít z McLarenu nikomu, kdo má hlad po vítězství," prohlásil pro britský Guardian šéf McLarenu Martin Whitmarsh po oznámení Hamiltonovy dohody s Mercedesem.
Hamilton prý navíc dostal i od McLarenu víc než atraktivní nabídku. „Vím, že jsme dali velmi, opravdu velmi vysokou nabídku, kterou ocenil i Lewisův management. Takovou nabídku, že by se stal nejlépe placeným jezdcem ve formuli 1," poznamenal.
Nejlépe placení jezdci ve formuli 1 | |
---|---|
1. Fernando Alonso (Ferrari) | 25 mil. liber* |
2. Michael Schumacher (Mercedes) | 17 mil.* |
3. Lewis Hamilton (McLaren) | 15 mil.* |
4. Jenson Button (McLaren) | 12 mil. |
5. Sebastian Vettel (Red Bull) | 10 mil. |
*) bez bonusů a příjmů od sponzorů | |
Zdroj: The Sun |
Jak je vidět v tabulce, musel by McLaren přijít s nabídkou trumfující plat Fernanda Alonsa ve Ferrari. Jenže ani to nakonec nestačilo. Uprostřed probíhajících jednání Hamilton nedojel minulý víkend po technické závadě Velkou cenu Singapuru, čímž značně poklesly jeho šance na zisk boj o letošní titul, a za pár dní byl přestup do Mercedesu zpečetěn. Byl toto rozhodující moment?
Současně Whitmarsh dodal, že jej Hamilton o dohodě osobně informoval velmi emotivním telefonátem. Ani to však nic nezměnilo na okamžitém a pochopitelném rozhodnutí týmu odříznout sedmadvacetiletého závodníka od strategických informací a dat týkajících se vývoje monopostu pro příští sezónu. „Bude se dál podílet na vylepšeních pro letošní vůz. Ale vývoji auta pro další sezónu se již pochopitelně účastnit nebude," poznamenal Whitmarsh.