Článek
Nemluvě o faktu, že v posledních sedmi závodech minulé sezóny byl Sebastian Vettel čtyřikrát první, jednou druhý a jednou třetí. A když tehdy v posledním závodě nepronikl mezi tři nejlepší, stejně slavil, stal se totiž mistrem světa. Pro mladého Němce se medailové pozice staly samozřejmostí.
„Pochopitelně jsem cítil zklamání, když jsem nebyl na stupních vítězů," brblal po čínském čtvrtém místě trojnásobný mistr světa Vettel. „Na konci závodu jsem si užíval, byla zábava stahovat třináctivteřinové manko na jezdce vpředu. Jenže skončit dvě tisíciny vteřiny od třetího místa je mrzuté," krčil rameny.
Nechtěl polemizovat o zvolené strategii. Ve srovnání s týmovým kolegou Markem Webberem ani neměl důvod. Australan, s nímž se Vettel drsně rozhádal před posledním závodem a napjaté vztahy zatím nijak neurovnal, si musí připadat jako muž na odstřel.
Webber na odstřel? Kravina, tvrdí šéf Býků Horner
Poté, co mu došlo v kvalifikaci palivo vinou závady na tankovacím systému, přišel v závodě o pneumatiku kvůli špatné práci jednoho z mechaniků. Není divu, že se okamžitě vyrojily spekulace o snaze vyštvat Webbera z týmu.
„Pěkná kravina. Přece nebudeme poškozovat vlastního jezdce. Naším záměrem zůstává mít pokaždé oba jezdce na prvních dvou místech, respektive na nejvyšší možné pozici," hřímal boss Red Bullu Christan Horner.
Jednoznačný názor Mark Webber nevyslovil. „Doufám, že se události z Číny nestanou pravidlem," pronesl mnohoznačně. Fakt, že Red Bull musí za špatně přidělané kolo zaplatit pokutu pět tisíc eur, ho neukonejšil. Zvláště když při nedělní GP Bahrajnu přijde po kvalifikaci o tři startovní pozice kvůli kolizi s Vergnem v Číně. A tak těžko může myslet na odplatu Vettelovi za uloupené vítězství v Malajsii. Konec války v Red Bullu prostě není na obzoru.