Hlavní obsah

Räikkönen víc než rekord prožíval šňůru malérů. Vzrušují mě jen prvenství, řekl

Montreal

Cílem projel devátý, čímž vyrovnal rekord Michaela Schumachera v počtu 24 závodů v řadě, z nichž bral body. Jenže to byla pro Kimiho Räikkönena v Montrealu jen slabá útěcha.

Foto: Chris Wattie, Reuters

Pilot Lotusu Kimi Räikkönen při Velké ceně v Montrealu.

Článek

Historie si podle finského pilota pamatuje jen šampióny. „Neženu se za žádnou sérií. Usiluju o nejlepší výsledek v závodě, a v tomto směru jsem si Kanadu zrovna moc neužil. O moc hůř to celé zvládnout snad ani nešlo. Zisk těch pár bodíků mi úsměv na tváři nevykouzlí," smutnil mistr světa z roku 2007.

„Někomu se může zdát pěkné zapsat se takhle do tabulek, jenže pro mě takový záznam moc neznamená. Rekordy přicházejí i odcházejí, a mě vzrušují jedině prvenství," přiznal Räikkönen pro list Helsingin Sanomat.

Série závodů s bodovým ziskem
24Michael Schumacher Maďarsko 2001 až Malajsie 2003
24Kimi Räikkönen Bahrajn 2012 až Kanada 2013
21Juan Manuel Fangio Francie 1953 až Monako 1956
19Sebastian Vettel Brazílie 2010 až Indie 2011
18Fernando Alonso Turecko 2005 až Německo 2006
15Carlos Reutemann Belgie 1980 až Belgie 1981

Přestalo ho i těšit, že spolu se Sebastienem Vettelem pouze oni dva letos bodovali v každém závodě. Jenže Fin v posledních dvou vyloženě paběrkoval (jeden z Monte Carla a dva z Montrealu) a ztrácí na lídra šampionátu už 44 bodů. Zatímco Němec poprvé v životě triumfoval při GP Kanady, když třetí pole position sezóny proměnil v třetí výhru, Räikkönen zažíval v Montrealu jen samou hořkost.

Mechanici ho zdrželi

Už po kvalifikaci se musel za nesprávné řazení při výjezdu z boxů posunout o jedno místo zpět na startu. Při závodě se pak sice hnal z páté řady roštu vpřed, jenže se zdržel po chybě mechaniků v boxech. „Pustili vůz při přezutí pneumatik na zem dřív, než byla vyměněna všechna čtyři kola. Tam jsme přišli o cenné sekundy," tvrdil Räikkönen.

K tomu všemu musel přepnout motor do úspornějšího režimu, aby mu vydrželo palivo. „Problém se zvýšenou spotřebou jen zapadl do šňůry našich malérů," krčil rameny Fin, jenž přiznal i potíže s brzdovým pedálem. „Většinu závodu jsem se jen bránil těm za sebou. Chyběla mi rychlost, abych se mohl měřit s elitou," říkal Räikkönen, jemuž Vettel nadělil už v polovině závodu celé kolo.

Mimo elitní desítku v seriálu F1 dojel Fin naposledy před téměř patnácti měsíci, loni na jaře v Číně. Ale ani tam neměl takovou ztrátu na vítěze. „Kimi si prožil hodně frustrující víkend, přesto se v závodě vešel zase na body. Svojí spolehlivostí je nesmírně cenný," tvrdil šéf týmu Eric Boullier.

Ředitel Lotusu Alan Permane přispěchal s ujištěním, že v továrně v anglickém Enstone hned začnou analyzovat, proč monoposty stáje nebyly ani přes úpravy po monackém trápení dostatečně rychlé. „Máme tři týdny na to, abychom se dostali zpátky tam, kde chceme být, a zase bojovali o pódia. Ještě před Silverstone nás čeká aerodynamický test, úprava karoserie a další změny. Určitě tu je potenciál na zlepšení," ujistil Permane.

Reklama

Související témata: