Článek
Historie si podle finského pilota pamatuje jen šampióny. „Neženu se za žádnou sérií. Usiluju o nejlepší výsledek v závodě, a v tomto směru jsem si Kanadu zrovna moc neužil. O moc hůř to celé zvládnout snad ani nešlo. Zisk těch pár bodíků mi úsměv na tváři nevykouzlí," smutnil mistr světa z roku 2007.
„Někomu se může zdát pěkné zapsat se takhle do tabulek, jenže pro mě takový záznam moc neznamená. Rekordy přicházejí i odcházejí, a mě vzrušují jedině prvenství," přiznal Räikkönen pro list Helsingin Sanomat.
Série závodů s bodovým ziskem | |
---|---|
24 | Michael Schumacher Maďarsko 2001 až Malajsie 2003 |
24 | Kimi Räikkönen Bahrajn 2012 až Kanada 2013 |
21 | Juan Manuel Fangio Francie 1953 až Monako 1956 |
19 | Sebastian Vettel Brazílie 2010 až Indie 2011 |
18 | Fernando Alonso Turecko 2005 až Německo 2006 |
15 | Carlos Reutemann Belgie 1980 až Belgie 1981 |
Přestalo ho i těšit, že spolu se Sebastienem Vettelem pouze oni dva letos bodovali v každém závodě. Jenže Fin v posledních dvou vyloženě paběrkoval (jeden z Monte Carla a dva z Montrealu) a ztrácí na lídra šampionátu už 44 bodů. Zatímco Němec poprvé v životě triumfoval při GP Kanady, když třetí pole position sezóny proměnil v třetí výhru, Räikkönen zažíval v Montrealu jen samou hořkost.
Mechanici ho zdrželi
Už po kvalifikaci se musel za nesprávné řazení při výjezdu z boxů posunout o jedno místo zpět na startu. Při závodě se pak sice hnal z páté řady roštu vpřed, jenže se zdržel po chybě mechaniků v boxech. „Pustili vůz při přezutí pneumatik na zem dřív, než byla vyměněna všechna čtyři kola. Tam jsme přišli o cenné sekundy," tvrdil Räikkönen.
K tomu všemu musel přepnout motor do úspornějšího režimu, aby mu vydrželo palivo. „Problém se zvýšenou spotřebou jen zapadl do šňůry našich malérů," krčil rameny Fin, jenž přiznal i potíže s brzdovým pedálem. „Většinu závodu jsem se jen bránil těm za sebou. Chyběla mi rychlost, abych se mohl měřit s elitou," říkal Räikkönen, jemuž Vettel nadělil už v polovině závodu celé kolo.
Mimo elitní desítku v seriálu F1 dojel Fin naposledy před téměř patnácti měsíci, loni na jaře v Číně. Ale ani tam neměl takovou ztrátu na vítěze. „Kimi si prožil hodně frustrující víkend, přesto se v závodě vešel zase na body. Svojí spolehlivostí je nesmírně cenný," tvrdil šéf týmu Eric Boullier.
Ředitel Lotusu Alan Permane přispěchal s ujištěním, že v továrně v anglickém Enstone hned začnou analyzovat, proč monoposty stáje nebyly ani přes úpravy po monackém trápení dostatečně rychlé. „Máme tři týdny na to, abychom se dostali zpátky tam, kde chceme být, a zase bojovali o pódia. Ještě před Silverstone nás čeká aerodynamický test, úprava karoserie a další změny. Určitě tu je potenciál na zlepšení," ujistil Permane.