Hlavní obsah

Pirelli musí kvůli vybuchujícím gumám na kobereček, FIA žádá okamžitou nápravu

Pod palbou otázek je po nedělní Velké ceně Británie vozů formule 1 v Silverstonu dodavatel pneumatik Pirelli. A nejen od čtveřice jezdců, jimž na velmi rychlém okruhu ve vysoké rychlosti doslova explodovaly gumy. Vedení Mezinárodní automobilové federace FIA na středu svolalo bezpečnostní schůzku, kde chce od Pirelli jednoznačnou záruku, aby se situace neopakovala.

Foto: Nigel Roddis, Reuters

Mechanik stáje Ferrari s rozcupovanou pneumatikou z vozu Felipeho Massy.

Článek
Fotogalerie

Pouhých osm kol vydržel na trati lídr závodu Lewis Hamilton, než se z jeho levé zadní pneumatiky staly gumové cáry. Stejně navíc dopadl i Felipe Massa, Jean-Éric Vergne a Sergio Pérez. Tomu dokonce pneumatika explodovala i v průběhu víkendu před samotným závodem. Nebylo divu, že se Pirelli dostalo v Silverstonu do hodně ostré palby.

„Tohle je hodně vážný problém, který musí být urgentně vyřešen," volal po nápravě vítěz závodu Nico Rosberg z týmu Mercedes. „Na tak rychlém okruhu jsou podobné situace obzvlášť nebezpečné," přidal se druhý muž konečného pořadí Mark Webber z Red Bullu. „Pirelli musí dát jednoznačnou odpověď, kde byl problém," dodal Fernando Alonso ze stáje Ferrari, který si dojel pro třetí místo.

Bezpečnost na prvním místě

A výhradní dodavatel gum pro formuli 1 bude muset při hledání problému zabrat. Další závod mistrovství světa na německém Nürburgringu se totiž jede už o následujícím víkendu a v paddocku již zazněly hlasy o možném bojkotu. Ve středu se navíc bude Pirelli zodpovídat přímo vedení FIA, jejíž prezident Jean Todt viděl gumové fiasko v Silverstonu na vlastní oči a okamžitě si pozval zástupce společnosti na kobereček. „Nechceme jednat emocionálně. Ale bezpečnost je na prvním místě. Proto bude tento problém hlavním tématem středečního zasedání pracovní skupiny. Musíme najít bezprostřední řešení," prohlásil Todt.

Trať na Nürburgringu není na pneumatiky tak náročná jako Silverstone, šéfové stájí ale chtějí mít před Velkou cenou Německa jasno, že se podobný exces nebude opakovat. Týmy Red Bull a McLaren dokonce navrhly návrat k pneumatikám z loňského roku, pokud by jich Pirelli mělo dostatek. Italská společnost však zatím možná řešení nenaznačila.

„Všechna selhání pneumatik prošetřujeme, zatím ale nevíme nic bližšího. Možná šlo o nějaký specifický aspekt okruhu, který negativně působil na nejmodernější specifikaci našich pneumatik. Ale nechci o tom spekulovat, musíme si počkat na úplnou analýzu problému," poznamenal sportovní šéf Pirelli Paul Hembery.

Pirelli navíc dostane možnost dalších testů, které s FIA vyjednal šéf formule 1 Bernie Ecclestone. "Mluvil jsem s Jeanem Todtem, který řekl: 'Ať testují!' A tak to uděláme. Mohou používat cokoliv chtějí, bez jakýchkoliv omezení, prostě dělat všechno dle libosti," uvedl Ecclestone pro Press Association.

Reklama

Související témata: