Článek
V úvodním tréninku se nejlépe s novým modelem Pirelli s kevlarovou výztuží srovnal Mercedes, jehož jezdci Brit Lewis Hamilton a Němec Nico Rosberg byli nejrychlejší. Odpoledne kraloval lídr seriálu Vettel před Rosbergem. Třetí v obou sekcích skončil australský pilot Red Bullu Mark Webber, jenž na německém okruhu vybojoval v roce 2009 své premiérové vítězství v seriálu mistrovství světa.
Problémy s elektronikou pokazily úvodní trénink Ferrari. Španěl Fernando Alonso musel svůj vůz odstavit hned v prvním kole a nezaznamenal žádný čas. Odpoledne skončil šestý.
Zkouška nových pneumatik
Závodníci v tréninku poprvé naostro vyzkoušeli nové pneumatiky Pirelli, které mají po incidentech v Silverstonu vyztužení kevlarovými pásy namísto ocelových. Jezdci ve čtvrtek varovali, že ze závodu odstoupí, pokud se budou problémy opakovat.
Mezinárodní automobilová federace FIA dnes vydala na žádost Pirelli oficiální pokyn k užívání pneumatik. Týmy mají dbát na dodržování doporučeného nahuštění, nesmějí zaměňovat pravá kola za levá a v nastavení zadních kol se mají vyvarovat příliš velkého sklonu. Právě tyto praktiky přispěly podle vyšetřování italského výrobce společně s agresivními obrubníky v Silverstonu k problémům v předchozím závodě.
Velká cena Německa, 9. závod mistrovství světa vozů formule 1 na Nürburgringu: |
---|
První trénink |
1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:31,754 |
2. Rosberg (Něm./Mercedes) -0,219 |
3. Webber (Austr./Red Bull) -1,035 |
4. Sutil (Něm./Force India) -1,068 |
5. Räikkönen (Fin./Lotus) -1,202 |
6. Massa (Braz./Ferrari) -1,311. |
Druhý trénink |
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:30,416 |
2. Rosberg -0,235 |
3. Webber -0,267 |
4. Grosjean (Fr./Lotus) -0,427 |
5. Räikkönen -0,432 |
6. Alonso (Šp./Ferrari) -0,640 |