Hlavní obsah

Lidožrout Vettel zlomil domácí kletbu a letí ke čtvrtému titulu

Drama v mistrovství světa formule 1 pomalu končí, obhájce titulu jistě směřuje ke svému čtvrtému triumfu. Tak vidí evropská média situaci po nedělním závodě na Nürburgringu. Lídr celkového pořadí Sebastian Vettel zlomil kletbu a poprvé vyhrál domácí Velkou cenu Německa. Náskok na druhého Fernanda Alonsa z Ferrari zvýšil pilot Red Bullu již na 34 bodů.

Foto: Kai Pfaffenbach, Reuters

Úřadující mistr světa Sebastian Vettel ze stáje Red Bull ovládl GP Německa na Nürburgringu.

Článek

Kdo Vettela zastaví!? Nejspíš nikdo... „Existují lidé, kteří jiným berou naději. Ve sportu je označujeme za lidožrouty. A Sebastian Vettel je lidožroutem F1 už čtyři roky. Získal tři mistrovské tituly v řadě a ve věku 26 let letí směrem ke svému čtvrtému triumfu. Je odhodlaný jako jeho učitel Michael Schumacher. A jezdí s autem, které ho nezradí," trefně komentuje situaci italská La Stampa.

Závod na Nürburgringu byl plný událostí. „Tentokrát jsme neviděli exploze pneumatik v maximální rychlosti a nenaplnily se ani hrozby rozzlobených jezdců hovořících o bojkotu. Navíc nepřišel ani posměšný potlesk pro mistra světa, který minulý víkend v Silverstone vypadl. Brilantní závodník získal první triumf v domácím prostředí a náskok mezi jezdci zvelebil na 34 bodů," píše britský The Telegraph.

Zatímco Vettel šlape na plyn, Ferrari brzdí

Němec tak znovu vzal konkurentům vítr z plachet. „Vettel šlape na plyn, Ferrari brzdí. V Německu odvedlo Ferrari maximum, ale auto, které ještě před třemi měsíci patřilo k nejrychlejším v F1, zklamalo. F138 nedokáže držet krok s Red Bullem a Lotusem," naříká italský list Corriere dello Sport.

„Vettel je silný, to jsme už věděli. Sebastian se nenechal ovlivnit skutečností, že na Nürburgringu ještě nikdy nezvítězil. Na startu zdolal Hamiltona a letěl směrem k novému triumfu. Toto vítězství je pro něj po ráně z Velké Británie velkou úlevou," přidává se Tuttosport.

Přitom právě Alonso měl být pro obhájce titulu největší hrozbou. „Ferrari bylo šedé a soupeřům darovalo důležité body. Red Bull, Lotus a Mercedes jsou na jiné planetě. Inženýři z Maranella měli odvahu a fantazii vsadit na mimořádné taktické závody, ale na výsledku to nic nezměnilo," píše Repubblica.

Reklama

Související témata: