Rubriky:

Formule 1

Vítej zpátky, Kimi! Räikkönen se upsal na dva roky Ferrari

11. září 2013 11:35 - Praha/Frankfurt
(Aktualizováno: 11. září 2013 14:19)

Přestup roku ve formuli 1 je oficiální! Tým Ferrari ve středu odpoledne potvrdil podpis dvouleté smlouvy s Kimim Räikkönenem, který se do Scuderie vrátí po čtyřech letech a v příští sezóně nahradí odcházejícího Felipeho Massu. Finský pilot znovu oblékne barvy týmu, s nímž získal v roce 2007 svůj zatím jediný titul mistra světa.

 

Max Rossi, Reuters

Třiatřicetiletému Räikkönenovi letos vyprší dvouletý kontrakt v Lotusu, který měl sice velký zájem o udržení mistra světa z roku 2007, nebyl ale podle všeho schopný garantovat požadavky adekvátního finančního a technického krytí, které by v příští sezóně umožnilo boj o titul. Přednost tak dostalo Ferrari. „Vítej zpátky, Kimi. Scuderia Ferrari oznamuje, že dosáhla dohody s Kimim Räikkönenem. Fin bude týmovým kolegou Fernanda Alonsa v následujících dvou letech," poslala italská stáj do světa prostřednictvím sociálních sítí a svého webu.

Leccos ve Frankfurtu naznačil už v úterý prezident Ferrari Luca di Montezomolo. „Dnes nebudeme hovořit o formuli 1. Snažím se přesvědčit jednoho jezdce k návratu a na zítra mám domluvený pohovor se Schumacherem," žertoval s novináři.

O den později bylo jasno. "Děkujeme Felipemu z celého srdce za mimořádnou práci, kterou pro tým odvedl během těch dlouhých let. Měli jsme skutečně jedinečný vztah a Felipe bude navždy součástí naší rodiny. Nyní se ale tahle kapitola chýlí ke konci a další se otevírá. Vítáme Kimiho, který byl v našich barvách korunován mistrem světa," uvedl šéf stáje Stefano Domenicali.

Srovná se Alonso s elitním soupeřem?

Pro tým z Maranella je návrat Räikkönena, který je po Gerhardu Bergerovi teprve druhým jezdcem v historii, který se vrací do Ferrari, hodně pikantní. Jednak proto, že finský jezdec musel v roce 2009 balit kufry rok před vypršením smlouvy, aby uvolnil místo Fernandu Alonsovi, a Scuderia neváhala obětovat tučnou sumu na to, aby jej vyplatila ze smlouvy. A právě s Alonsem teď bude rodák z Espoo tvořit nejelitnější závodní dvojici na startovním roštu formule 1.

Druhý zajímavý aspekt je, že Ferrari se chystá upustit od tradiční filozofie týmové jedničky, kterou praktikovala v letech 1996-2006 za úspěšného působení Schumachera i v posledních třech sezónách během angažmá Alonsa. Jen těžko si lze představit, že by Räikkönen přijal roli nosiče vody a totéž platí o Alonsovi, vždyť jsou oba spolu se Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem řazeni do elitní jezdecké čtyřky ve formuli 1. Rovnoprávný status měli v poslední době ve Ferrari jen Räikkönen s Massou v letech 2007-2009.

Návrat na prahu nového věku F1

A rovněž bude zajímavé sledovat, jak se s příchodem druhého elitního jezdce vyrovná Alonso. Jeho poslední otevřené zápolení s Lewisem Hamiltonem v týmu McLaren v roce 2007 skončilo po sérii kontroverzí neúspěšně a španělský jezdec se z týmu Rona Dennise pakoval už po první sezóně z původně tříletého kontraktu. Přestože to Alonso později omlouval tím, že nešlo o problémy s Hamiltonem, jako o nesplnění slibů ze strany týmu.

V současnosti má Alonso smluvně zajištěné působení ve Ferrari až do roku 2016. Během letošní sezóny se ale objevilo několik momentů, které naznačily, že vztahy dvojnásobného šampióna s týmem nejsou úplně idylické. Lze předpokládat, že Alonso není zcela spokojený s výsledky, protože vše nasvědčuje tomu, že ani napotřetí nezíská vysněný titul v rudých barvách.

Räikkönen znovu oblékne rudou kombinézu na prahu nového věku formule 1. V příštím roce totiž čeká královskou disciplínu motorsportu revoluční přechod na nové motory, který naváže na podstatnou úpravu regulí z roku 2009. Tehdy došlo k významným úpravám v aerodynamice, v příštím roce scénu formule 1 změní „zelená politika". Symbolicky po osmi letech skončí osmiválce o objemu 2,4 litru (v roce 2006 vystřídaly třílitrové desetiválce) a "ef jednička" vstoupí do éry šestiválcových šestnáctistovek s turbodmychadlem, jejichž povinnou součástí bude rekuperační jednotka. Současně budou sníženy maximální otáčky z 18 tisíc na 15 tisíc za minutu.

pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1