Rubriky:

Formule 1

Dobitý Alonso už vyhlíží konec sezóny. Jsem unavený, stýská si zklamaný vicemistr

19. listopadu 2013 20:42 - Praha

Tvrdý skok na obrubnících v Abú Zabí Fernando Alonso odnesl přetrvávajícími bolestmi hlavy a zad, minulý víkend v Texasu ale přesto dokázal zabojovat a zajistil si ještě před posledním závodem MS formule 1 pozici vicemistra. Teď už jen přežít závěrečný podnik v Brazílii a na další nepovedený rok ve Ferrari rychle zapomenout!

 

Ahmed Jadallah, Reuters

Alonso musel v Abú Zabí po příliš rychlém výjezdu z boxů vyjet z tratě, aby se vyhnul srážce, a při skocích přes obrubníky zaznamenaly senzory v jeho přetížení 25 G, které odnesl hlavně krk španělského jezdce. Dvojnásobný mistr světa si posléze stěžoval na bolesti hlavy a zad a strávil dokonce noc v nemocnici na pozorování. Následky tvrdého dopadu pak cítil i po dvou týdnech v Austinu.

„Jsem unavený, vážně unavený," posteskl si Alonso v rozhovoru pro stanici ESPN. „Týden jsem proležel s bolestmi na gauči a v posteli. Z pohledu fyzické přípravy nic moc. Snad to bude v Brazílii lepší, snad si to užiju. Pořád máme ještě nějaké nesplněné úkoly, takže jen tak pro zábavu určitě nepojedu," přislíbil.

Ferrari cítí závazek

V Maranellu ale před finále letošního MS jednoznačně cítí, že na Alonsa doléhá frustrace. Scuderii se ani na čtvrtý pokus nepodařilo ohrozit hegemonii stáje Red Bull a jejího lídra Sebastiana Vettela, který především v druhé polovině sezóny soupeře doslova rozsápal. Alonsova již jistá druhá pozice v šampionátu je pro nejúspěšnější tým v historii F1 pochopitelně jen slabou náplastí a v Poháru konstruktérů je rudá stáj dokonce až třetí za Mercedesem, který bude v Interlagosu hájit 15bodový náskok.

„Považuji za životně důležité, abychom do příští sezóny vstoupili s konkurenceschopným vozem, protože Fernandova frustrace je frustrující pro nás pro všechny. Pokud jsme nebyli schopni postavit pro pilota, který je za nás ochoten bojovat jako ďas, takové auto letos, je zavazující, aby bylo příští sezónu," přiznal šéf Ferrari Stefano Domenicali.

Příští ročník mistrovství světa vozů formule 1 je ale zatím velkou neznámou pro všechny. Vozy totiž symbolicky po osmi letech přestanou pohánět osmiválce o objemu 2,4 litru (v roce 2006 vystřídaly třílitrové desetiválce) a královská disciplína vstoupí do éry přeplňovaných šestnáctistovek, jejichž povinnou součástí bude rekuperační jednotka.

pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1