Hlavní obsah

Tým Sauber se pochlubil novým monopostem s elegantním nosem

Praha

Sbírka řešení jedné z nejviditelnějších změn na letošních vozech formule 1 se začíná úctyhodně rozrůstat. V neděli zveřejnil první snímek monopostu pro letošní sezónu MS tým Sauber, který se s nutností ohnout příď vozu k zemi vypořádal - alespoň na první pohled - velice elegantním způsobem a jeho nos nepůsobí v porovnání s rivaly tak radikálně.

Foto: Sport.cz

Sauber C33

Článek

Podobně jako McLaren volil i Sauber úzký štíhlý nos, patrné je i zmenšení předního křídla, rovněž v souladu se změnami v technických regulích. „Změny ve formuli 1 pro rok 2014 patří k největším v historii a dotýkají se všech aspektů designu vozu," poznamenal šéfdesignér švýcarské stáje Eric Gandelin.

„Nejviditelnější změnou prošel nos vozu, který bezpečnostní hlediska ohnula k zemi. Pozměněná je i ochrana proti bočnímu nárazu," podotkl Gandelin.

Konstruktéři se při designu vozu museli vypořádat s umístěním nového šestiválcového motoru o objemu 1,6 litru s turbem, který od letoška nahradil osmiválce o objemu 2,4 litru. Nová pohonná jednotka je navíc doplněna o povinnou rekuperační jednotku (nově označovanou ERS místo KERS) s většími bateriemi a dvěma elektromotory.

„Rekuperuje se jak energie z brzdění, tak teplo z motoru. Výkon generovaný jednotkou se zvýšil ze 60 kW na 120 kW, který navíc bude k dispozici po delší čas - 33 sekund místo necelých sedmi," uvedl Gandelin. „A nově je rovněž stanovený limit na spotřebu paliva sto kilogramů benzínu na závod. To nám umožnilo zmenšit nádrž, což se rovněž odrazilo do tvorby vozu," dodal šéfdesignér Sauberu.

Týmy se v úterý sejdou k prvním oficiálním testům před letošní sezónou ve španělském Jerezu. Nový ročník MS vozů formule 1 odstartuje Velká cena Austrálie 16. března.

Reklama

Související témata: