Článek
Všechny práce jsou již v pokročilém stádiu a nechybí mnoho k jejich dokončení. Také asfalt už potřebuje jen finální třetí vrstvu, která bude položena po skončení olympiády a paralympiády. V závěru září proběhnou na okruhu testy.
„Konstrukce autodromu v Soči postupuje podle plánu," pochvaluje si promotér Oleg Zabara v rozhovoru pro agenturu Reuters. „Závodní trať je hotová na 91 procent. Během olympijského období jsme se nesetkali s žádnými problémy."
Vstupenky se začnou prodávat 4. března. „Očekáváme prodej 55 000 lístků. Už teď sbíráme předběžné objednávky. Velká cena Ruska bude mega událost a bude to katalyzátor pro vývoj motoristické komunity v Rusku a v Soči," avizuje Zabara.
Fanoušci se mohou těšit i na domácího Daniila Kvjata. Rodák z Ufy je ve stáji Toro Rosso. A své fanoušky bude mít i Marussia, kterou vlastní ruský výrobce sportovních automobilů.
Trať povede přímo přes olympijský park
„Akce tak vysoké úrovně jako Velká cena formule 1 dodá poolympijskému vývoji města dodatečný impuls," očekává Zabara. „I během zimy budou mít návštěvníci autodromu možnost užít si rychlost přímo na trati, budou moci absolvovat lekce jezdeckých zkušeností, budou moci nabýt nebo zlepšit své schopnosti, ukázat svou zručnost a soutěžit s ostatními jezdci."
Podle zákulisních informací dali organizátoři promotérovi Berniemu Ecclestonovi za sedmiletou smlouvu celkem 200 miliónů dolarů, což je proti investicím 50 miliard do olympiády jen maličký zlomek. Trať, kterou navrhl Hermann Tilke, má měřit 5,8 kilometru. Povede přímo přes olympijský park. Formule by měly dosahovat maximální rychlosti kolem 320 kilometrů za hodinu.