Hlavní obsah

Potřebovali bychom na vývoj ještě dva měsíce, bědují v Red Bullu

Praha

Na doladění nového monopostu by potřebovali dva měsíce, reálně ale mají už jen necelé dva týdny. Nový ročník mistrovství světa vozů formule 1, který odstartuje novou éru prestižní disciplíny, se neúprosně blíží a mistrovská stáj Red Bull zoufale počítá, jak moc podle výsledků předsezónních testů ztrácí na konkurenci.

Foto: Hamad I Mohammed, Reuters

Mechanici sundávají s pomocí jeřábu nepojízdný monopost před garáží Red Bullu při testech v Bahrajnu.

Článek

Vůz Red Bullu s označením RB10 se během tří oficiálních testů ukázal jako zoufale nespolehlivý a jezdci strávili vinou závad víc času v garáži než na trati. Sebastian Vettel během dvanácti testovacích dnů dokázal ujet jen 866 kilometrů, což je tři a půl krát méně než nejpilnější Nico Rosberg s mercedesem (2813 km). V celkovém součtu vozy Mercedesu najezdily téměř pět tisíc kilometrů, zatímco auta suverénních vládců formule 1 posledních čtyř let jen 1711 km...

Doženou vůbec konkurenci?

Nebylo divu, že mistrovská stáj o víkendu balila nádobíčko v Bahrajnu s hodně hořkými úsměvy. „Start šampionátu přichází tak o dva měsíce dřív, než bychom potřebovali. Nejsme tam, kde bychom chtěli být," přiznal zkroušeně týmový poradce Helmut Marko na stanici Servus TV patřící do rodiny Red Bullu.

Podle Marka je právě zoufale nízký počet odjetých kilometrů palčivým problémem, který může Red Bull připravit o šance na úspěch. „Je to velice vážná věc. A v současné době vůbec není jisté, za jak dlouho - a zda vůbec - budeme schopni náskok konkurence dohnat," doplnil.

Lauda: Polovina vozů nedojede

Formule 1 začne přespříští neděli v australském Melbourne psát novou kapitolu své historie. Listopadová Velká cena Brazílie byla labutí písní pro osmiválcové motory o objemu 2,4 litru a od letoška královskou třídu pohánějí přeplňované šestiválce o objemu 1600 ccm a povinnou rekuperační jednotkou. Mimo to vozy prošly v souladu s novými regulemi významnou proměnou a vozy jasně ukazují, že F1 vstupuje do nové fáze.

A v Red Bullu proto doufají, že se v ostrém režimu ukáže řada dětských nemocí i u jiných stájí. „Jsem přesvědčený, že polovina vozů v Melbourne vůbec nedojede do cíle. Času na testování mnoho nebylo," podotkl prezident Mercedesu Niki Lauda.

Jenže Sebastiana Vettela kromě spolehlivosti trápila i rychlost, během posledního zastavení v Bahrajnu se nejrychlejšímu Felipemu Massovi s williamsem nedokázal přiblížit na víc než čtyři sekundy a bylo evidentní, že vozy s motory od Mercedesu či Ferrari mají navrch. „Melbourne bude úzkostný víkend," odtušil Rob White, technický šéf Renaultu - dodavatele pohonných jednotek pro Red Bull.

Jak skončí Sebastian Vettel ve Velké ceně Austrálie?
vyhraje
6,2 %
dojede na stupních vítězů
3,8 %
dojede na bodech
16,7 %
skončí v poli poražených
12,3 %
nedojede
61 %
Celkem hlasovalo 3252 čtenářů.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint dnes 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint