Rubriky:

Formule 1

F1 musí být zase sexy! Ecclestone vyhlásil válku tichým motorům

18. března 2014 11:08 - Praha

Mnohostranná kritika nevýrazného zvuku nových šestiválcových turbomotorů, které od letošní sezóny tepou pod kapotami vozů formule 1, musí znít v uších Bernieho Ecclestonea jako rajská hudba. Šéf seriálu už dlouho před startem nového ročníku MS upozorňoval, že tišší motory do královské disciplíny nepatří. A bezprostředně po víkendové Velké ceně Austrálie vytáhl do boje za navrácení proslulého „řevu motorů" na okruhy.

 

David Gray, Reuters

První ostré vystoupení nových monopostů v Austrálii bylo pro mnoho činovníků i fanoušků velkým rozčarováním. A sami pořadatelé závodu se nechali slyšet, že ztišené motory připravily F1 o „sexy kouzlo". Navíc chtějí v Melbourne řádně prověřit pořadatelské smlouvy, protože mají pocit, že platí obrovské peníze za trochu jiný produkt, než ve skutečnosti o víkendu dostali.

A Ecclestone, přestože je hlavním představitelem F1, tvrzení šéfů GP Austrálie podpořil. „Zvuk motorů mě neděsil. Děsilo mě to, že motory nemají žádný zvuk! Ron Walker (šéf australské GP) zcela správně poukázal na možnost porušení kontraktu. A je mi opravdu líto, že se jen potvrdilo to, co jsem již dlouho říkal: tahle auta nezní jako závodní vozy. Mluvil jsem s Jeanem Todtem (šéfem Mezinárodní automobilové federace) a přesvědčoval jsem ho, že musíme udělat něco pro to, aby nám na tratích opět jezdila závodní auta," prohlásil Ecclestone po úvodním závodu sezóny.

Návod na to, jak zjednat nápravu, sice Ecclestone v rukávu nemá, chce ale vyprovokovat bezprostřední akci. „Nevím, jestli můžeme něco dělat, rozhodně si na to ale musíme posvítit. Nechme odjet pár závodů a pak něco zkusme. Nemůžeme ale čekat celou sezónu. To už by mohlo být pozdě. Hovořil jsem s Lukou di Montezemolem (prezidentem Ferrari) a prý ještě nikdy nedostal tolik pohoršených e-mailů se stížnostmi, že tohle není formule 1," burcoval třiaosmdesátiletý promotér.

Jones: Letošní vůz je vítěz

Formule 1 před letošní sezónou prošla asi nejvýznamnější proměnou od 90. let. Vedle zavedení „zelených" přeplňovaných šestiválců o objemu pouhých 1600 ccm (vystřídaly atmosférické osmiválcové motory o objemu 2,4 litru) se ale změny promítly třeba i do aerodynamiky, vozy mají menší přítlak a jejich ovládání je náročnější. A právě tento faktor je podle některých expertů mnohem významnější, než tišší zvuk agregátů.

„Zvuk byl příšerný, ale na závod se rozhodně lépe koukalo. Určitě budu raději sledovat vozy, které jsou v zatáčkách neklidné a kladou na piloty vysoké nároky. Loňské monoposty jezdily jako po kolejích a jejich ovládání se zdálo být úplně snadné. V tomto ohledu je pro mě letošní vůz vítěz," prohlásil například bývalý australský jezdec F1 a mistr světa z roku 1980 Alan Jones.

Zda formule 1 vykročila správným směrem tak jako vždy ukáže čas. Druhý závod letošního šampionátu se jede 30. března v malajsijském Sepangu.

pn, Sport.cz

Chybí vám tradiční zvuk u závodů formule 1?

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1