Rubriky:

Formule 1

Ferrari s novým šéfem o sekundu rychlejší nebude, tuší Alonso

17. dubna 2014 14:21 - Praha/Šanghaj

Jako velký diplomat se projevil pilot týmu Ferrari Fernando Alonso. Nástup nového šéfa Scuderie Marka Mattiacciho, který dosud neměl s formulí 1 vůbec nic do činění, španělský jezdec navenek komentoval všeobjímajícími frázemi typu „Dejme tomu čas." Ferrari jde přitom o hodně, tři závody bez stupňů vítězů a až páté místo v Poháru konstruktérů není nic, co by do Maranella vnášelo vlny optimismu.

 

Lai Seng Sin, ČTK/AP

Mattiacci přichází do Scuderie z pozice vedoucího severoamerické pobočky Ferrari jako nástupce Stefana Domenicaliho, který po bídném vstupu do sezóny v pondělí rezignoval. Zatímco ale Domenicali měl před nástupem do vedení týmu F1 letité zkušenosti z jiných závodních odvětví, Mattiacci je v tomto ohledu jako nepopsaný list papíru.

Alonso nicméně odmítl o vhodnosti či nevhodnosti výběru nového šéfa spekulovat. „Myslím, že je potřeba dát mu čas. Zatím nemá smysl rozebírat, jestli to bylo dobré, či špatné rozhodnutí. Je na nás, abychom zajistili plynulý chod všech částí týmu a pomohli Markovi k co nejrychlejší adaptaci," uvedl španělský pilot během příprav na víkendovou Velkou cenu Číny.

Soustředí se na sebe

Ani sám Alonso ale nevěděl, jestli se nový boss k týmu připojí již při závodu v Šanghaji. „To netuším. Ale hádám, že by měl přijet. Osobně se ale hlavně soustředím na sebe a na to, abychom vylepšili dosavadní výsledky," poznamenal dvojnásobný mistr světa.

Domenicaliho odchod Alonso ocenil jako velké gesto odpovědnosti. „V tak privilegované pozici není jednoduché prostě říct ‚Možná bude lepší, když odejdu'. Ale on to udělal, čistě v zájmu Ferrari a s vidinou příchodu lepších časů. Což je něco, na co bychom neměli zapomenout a za co bychom si měli Stefana hluboce vážit," uvedl.

Přinese ale Domenicaliho rezignace skutečný efekt? „Je jasné, že najednou nebudeme o sekundu rychlejší. Stefano nerozhodoval o nastavení předního či zadního křídla nebo jiných věcí. Personální změna ale přispěje k určité změně atmosféry a s ní snad přijdou i zlepšení v našich výkonech," dodal Alonso.

Tým Ferrari doufal, že mu po letech čekání na titul pomůže nástup nových pravidel k návratu na vrchol. V úvodních třech závodech letošního ročníku mistrovství světa ale zatím nedokázal konkurovat. Alonso ani Kimi Räikkönen dosud nebyli na stupních vítězů a v Poháru konstruktérů je Scuderia až pátá: za suverénním Mercedesem a týmy Force India, McLaren a a Red Bull.

O víkendu v Šanghaji by ale chtěli rudí dosavadní mizérii prolomit. Už proto, že zde Alonso obhajuje loňské vítězství.

Charakteristika okruhu Shanghai International Circuit
Délka trati: 5,451 km
Délka závodu: 56 kol = 305,066 km
Počet pravých zatáček: 9
Počet levých zatáček: 7
Počet Velkých cen: 10
Nejvíce vítězství: Lewis Hamilton (Brit.) a Fernando Alonso (Šp.) po 2 - Ferrari 4
Nejvíce pole position: Sebastian Vettel (Něm.) a Lewis Hamilton po 3 - Red Bull 3
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:32,238 min.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2011: 1:33,074 min.
Nejrychlejší závod: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004: 1:29:12,420 hod.
Vítězové předchozích pěti závodů: 2009 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull), 2010 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2011 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2012 - Nico Rosberg (Něm./Mercedes), 2013 - Fernando Alonso (Šp./Ferrari).
pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1