Rubriky:

Formule 1

Jeden karambol a konec závodění, varoval Mercedes Hamiltona s Rosbergem

5. června 2014 13:31 - Praha

Velká cena Monaka vozů formule 1 před dvěma týdny naplno odhalila otevřenou válku mezi jezdci stáje Mercedes, kteří suverénně ovládají letošní ročník mistrovství světa a pochopitelně se každý snaží urvat co největší porci bodů pro sebe. Ostrý souboj Lewise Hamiltona s Nikem Rosbergem ale přidělává vrásky vedení stáje, která za žádnou cenu nechce vidět vzájemné střety a karamboly. Před Velkou cenou Kanady proto šéf Mercedesu Totto Wolff speciálně oba jezdce varoval.

 

Max Rossi, Reuters

Rosberg si vítězstvím v Monaku vzal zpět ztracené vedení v seriálu a po šesti odjetých závodech má na svého stájového parťáka a současně největšího rivala náskok čtyř bodů. Právě v Monte Carlu se naplno rozjel otevřený boj obou kohoutů, záminkou byl Rosbergův manévr v kvalifikaci, po němž zavlály nad tratí žluté vlajky a Hamilton přišel o šanci atakovat nejrychlejší čas svého kolegy. Rosberg o den později stoprocentně zužitkoval pole position a podařilo se mu nejslavnější závod v kalendáři vyhrát podruhé za sebou.

Tenze mezi oběma jezdci pak byla i na stupních vítězů a vedení stáje se před závodem v Montrealu začalo obávat další eskalace napětí. Vyslalo proto směrem k oběma rivalům prosté varování: jeden vzájemný karambol na trati a máte nad sebou týmovou režii, holoubci. Dosud se vedení do soubojů svých jezdců nevměšovalo a nechalo Rosberga s Hamiltonem otevřeně závodit.

Filozofie týmu velí závodit

Jenže ohrožení triumfu v šampionátu si Mercedes nemůže dovolit. „Je to složité. Museli bychom se ptát, kdo případnou kolizi zavinil? Jak s celou situací naložit? Je to vina jednoho jezdce, nebo selhal celý náš systém? A rozhodně by to znamenalo intervenci v podobě týmové režie," poznamenal Wolff.

Tuto možnost přesto Wolff považuje za krajní, porušující filozofii týmu. „Máme dvě možnosti. Buď půjdeme dál stávající cestou, kdy se může stát, že budou téct slzy a lidé si budou sypat popel na hlavu, jací jsou blbci. K tomu nám nahrává náš relativně velký náskok na soupeře. Jenže co když se poměry v šampionátu srovnají? Pak máte možnost zavést týmovou režii a v polovině závodu vydáte pokyn: konec závodění, pánové! Opravdu ale tohle chceme?" uvedl šéf Mercedesu.

O tom, zda bude muset vedení Mercedesu utáhnout svým pilotům opratě, bude jasněji už tuto neděli. Velká cena Kanady, která má v letošním seriálu MS pořadové číslo sedm, se na okruhu Gillese Villeneuva v Montrealu jede od 20.00 SELČ.

Charakteristika okruhu v Montrealu
Délka okruhu: 4,361 km.
Délka závodu: 70 kol = 305,270 km.
Počet pravých zatáček: 8
Počet levých zatáček: 6
Počet Velkých cen: 45
Nejvíce vítězství: Michael Schumacher (Něm.) 7 - Ferrari 10
Nejvíce pole position: Michael Schumacher 6 - McLaren 8
Nejrychlejší kolo v závodu: Rubens Barrichello (Braz./Ferrari), 2004: 1:13,622.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Ralf Schumacher (Něm./Williams), 2004: 1:12,275.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher (Něm./Ferrari), 2004: 1:28:24,803 = 207,165 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2006 - Fernando Alonso (Šp./Renault), 2007 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2008 - Robert Kubica (Pol./BMW), 2010 - Hamilton (Brit./McLaren), 2011 - Jenson Button (Brit./McLaren), 2012 - Hamilton (Brit./McLaren), 2013 - Sebastian Vettel (Něm./Red Bull).
Průběžné pořadí MS (po 6 z 19 závodů) 
1. Rosberg (Něm./Mercedes) 122
2. Hamilton (Brit./Mercedes) 118
3. Alonso (Šp./Ferrari) 61
4. Ricciardo (Aus./Red Bull) 54
5. Hülkenberg (Něm./Force India) 47
6. Vettel (Něm./Red Bull) 45
7. Bottas (Fin./Williams) 34
8. Button (Brit./McLaren) 31
9. Magnussen (Dán./McLaren) 21
10. Pérez (Mex./Force India) 20
Pohár konstruktérů 
1. Mercedes 240
2. Red Bull 99
3. Ferrari 78
4. Force India 67
5. McLaren 52
6. Williams 52
7. Lotus 8
8. Toro Rosso 8
9. Marussia 2
pn, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1