Hlavní obsah

FANTASY: Spraví si Rosberg chuť na domácí půdě po nevydařené GP Británie?

Formule 1 se na tento víkend přesunula do Německa, kde se na okruhu Hockenheimring, který se nachází nedaleko hlavní základny stáje Mercedes, pojede letošní desátá Velká cena.

Kapitánem týmu bude Rosberg.

Článek

Nico Rosberg sice před necelými čtrnácti dny ve Velké Británii odstartoval do závodu z prvního místa, avšak kvůli problémům s převodovkou musel odstoupit. Technické závady na voze německého pilota využil Lewis Hamilton, který zvítězil, a stáhl tak náskok stájového kolegy v boji o titul mistra světa na rozdíl pouhých čtyř bodů.

Rosberg prožívá skvělé období - před několika dny se oženil se svou přítelkyní Vivian Sibold a prodloužil kontrakt s Mercedesem o několik let. Podle zákulisních informací by si měl za následující tři sezóny vydělat 55 miliónů eur.

„Jsem velmi hrdý, že mohu jezdit za Stříbrné Šípy," prohlásil Rosberg po podepsání kontraktu. „Jako Němec si velmi vážím historie Mercedesu. Těším se na další společné roky, vítězství a doufám, že i tituly," dodal, že se nemůže dočkat Velké ceny Německa. „Hockenheim je pro nás důležitý závod, jelikož se jedná pro Mercedes o domácí závod. Proto jsem velmi soustředění, abych zde získal nejlepší výsledek."

Zajímavosti Velké ceny Německa

Okruh Hockenheimiring byl od roku 1986 až do roku 2006 hostitelem Velké ceny Německa. Od roku 2008 se pravidelně střídá s okruhem Nürburgring. Na Hockenheimringu se jelo v letech 2008, 2010, 2012 a letos. Jedno kolo měří 4,574 metrů. Pojede se celkem 67 kol. Celková délka závodu je 306,458 km. Trať se skládá ze 17 zatáček. Průměrná rychlost formule se pohybuje kolem 219 km/hod.

Ze současného startovního pole vyhráli GP Německa Fernando Alonso (3x), Lewis Hamilton (2x) a Sebastian Vettel (1x). Nejrychlejší kolo (1:13,780) zajel v roce 2004 Kimi Räikkönen na McLarenu. Poprvé v letošní sezóně zde všechny stáje pojedou bez systému propojení předního a zadního zavěšení kol (FRIC), který týmy používají k vylepšení aerodynamických vlastností vozů. Podle FIA byla většina instalací tohoto zavěšení řešena v rozporu s jejími nařízeními.

Reklama

Související témata: