Hlavní obsah

Rosberg do mě narazil schválně. Přiznal se! rozčiloval se Hamilton v Belgii

Spa-Francorchamps

O zklidnění situace ve stáji Mercedes nemůže být po nedělní Velké ceně Belgie vozů formule jedna zřejmě vůbec řeč. Brit Lewis Hamilton kvůli kolizi se svým týmovým kolegou Nikem Rosbergem, s nímž bojuje o titul, závod nedokončil a následně novinářům sdělil, že se mu německý pilot v podstatě přiznal, že do něj vrazil úmyslně.

Foto: Luca Bruno, ČTK/AP

Brit Lewis Hamilton ze stáje Mercedes zajíždí do boxů kvůli defektu zadní pneumatiky.

Článek
Fotogalerie

Rosberg se po startu propadl, ale už ve druhém kole zaútočil na Hamiltona a při manévru pravou stranou předního křídla škrtl o zadní pneumatiku Britova monopostu. Hamilton musel do boxů a následně závod vzdal, Rosberg naopak slavil druhé místo.

„Právě jsme měli o tom mítink a on se mi v podstatě přiznal, že to celé udělal schválně," vynesl informaci z týmové porady Hamilton. „Řekl mi, že se mi mohl vyhnout, ale nechtěl. Prostě, aby mi ukázal," pokračoval nazlobený mistr světa z roku 2008.

Hamilton: Zeptejte se Alonsa

Není divu, že Němcova slova ho pořádně naštvala. A tak pokračoval dál. „Dokonce přišel s tím, že to celé byla moje chyba," rozčiloval se. A na svoji podporu se dovolával souhlasu ostatních jezdců:

„Zeptejte se třeba Fernanda Alonsa. Když je vedle vás jiný vůz o méně než polovinu délky a vy jste na vnitřní straně dráhy, pak je to vaše stopa. Není vaší povinností nechávat nějaký extra prostor."

Rosberg, jehož náskok v čele seriálu na druhého Hamiltona narostl už na 29 bodů, se nechtěl ke slovům svého stájového kolegy nijak vyjadřovat. „Lituji, že jsem měl s Lewisem kolizi, ale vidím to zkrátka jako závodní incident. Byl jsem v tu chvíli rychlejší a naskytla se mi příležitost. Rozhodl jsem se jet zvenčí, protože vnitřní stopa byla zablokovaná. Ta šance tam byla, pro mě nešlo o riskantní situaci," vysvětloval Němec.

Ten svým jednáním nerozhněval jen britské fanoušky, kteří ho na pódiu vypískali, ale i vedení své stáje. Jenže například podle bývalého šéfa stáje formule jedna Eddieho Jordana nese vinu za celou situaci právě vedení Mercedesu.

„To management Mercedesu ukázal slabost. To oni měli převzít kontrolu a říct pilotům, co je správně a co špatně. Aby jeden na druhého útočil už ve druhém kole, to se prostě nedělá," řekl stanici BBC Jordan.

Reklama

Související témata: