Rubriky:

Formule 1

Válečná sekera zakopána, Mercedes si hodlá podmanit chrám rychlosti v Monze

4. září 2014 15:21 - Praha

Kajícník si posypal hlavu popelem, hrany antipatie jsou obroušeny. Tým Mercedes se alespoň navenek tváří, že dva týdny stará vzájemná kolize Nika Rosberga a Lewise Hamiltona v Belgii nebude mít na víkendovou Velkou cenu Itálie vozů formule 1 pražádný vliv. A oba kohouti jsou opět jasnými favority.

 

Yves Herman, Reuters

Rosberg si svou srážkou s Hamiltonem nadělal hodně zlé krve, a tak nebylo divu, že uplynulé dva týdny byly v jeho podání silně kontemplativní. „Za kolizi jsem byl odpovědný, protože jsem to byl já, kdo se snažil předjíždět. Musím přiznat svou chybu a omluvit se. Hodně jsem přemýšlel o kritice, která se na mě snesla, třeba té od Nikiho Laudy," svěřil se Rosberg ve svém blogu pro britský list Daily Mail.

Vedení Mercedesu si oba jezdce pozvalo minulý týden na kobereček do sídla týmu v anglickém Brackley a podle Rosberga schůzka splnila svůj účel. „Sešli jsme se já, Lewis, (technický ředitel) Paddy Lowe a (šéf stáje) Toto Wolff. Debata byla velmi intenzivní, výsledek byl ale velice pozitivní. Udělali jsme za tou událostí v Belgii čáru a díváme se jen dopředu. Je jasné, že není v zájmu týmu, abychom vzájemně bourali," uvedl Rosberg.

Pozor na Ricciarda!

Německý pilot při kolizi ve druhém kole odstavil Hamiltona ze závodu, sám si po výměně křídla dojel pro druhé místo a navýšil tak náskok před svým parťákem v průběžném pořadí šampionátu na 29 bodů. Mírným favoritem na nejrychlejším okruhu v seriálu - závodníci rozjedou své monoposty až na 360 km/h - je ale přesto Hamilton.

Experti rovněž upozorňují na zlepšující se výkony vítěze ze Spa Daniela Ricciarda z Red Bullu, který při své premiérové sezóně v mistrovské stáji dokonale zastínil čtyřnásobného šampióna Sebastiana Vettela. Australský závodník v duchu hesla „když se dva perou, třetí se směje" pomalu ukrajuje z náskoku jezdců Mercedesu a kdyby se do MS počítalo jen posledních šest závodů, vedl by tabulku o čtyři body před Rosbergem.

Program Velké ceny Itálie zahájí tradiční páteční měřené tréninky, v sobotu je po třetím tréninku na řadě kvalifikace a samotný závod startuje v neděli ve 14.00 SELČ. Jeho průběh budete moct sledovat v průběžné on-line reportáži na Sport.cz, přímý přenos vysílá Nova.

Charakteristika okruhu v Monze
Délka okruhu: 5,793 km
Délka závodu: 53 kol = 306,720 km
Počet pravých/levých zatáček: 7/4
Počet odjetých Velkých cen: 63
Nejvíc vítězství: Michael Schumacher - 5, Ferrari - 18
Nejvíc pole position: Ayrton Senna, Juan Manuel Fangio - 5, Ferrari - 19
Nejrychlejší kolo v závodu: 2004, Rubens Barrichello (Braz./Ferrari) - 1:21,046 min. = 249,320 km/h
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: 2004, Barrichello - 1:20,089 = 253,863 km/h
Nejrychlejší závod: 2003, Michael Schumacher (Něm./Ferrari) - 1:14:19,838 = 247,586 km/h
Vítězové předchozích závodů: 2004 - Barrichello, 2005 - Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren), 2006 - M. Schumacher, 2007 - Fernando Alonso (Šp./McLaren), 2008 - Sebastian Vettel (Něm./Toro Rosso). 2009 - Barrichello (Braz./Brawn), 2010 - Alonso (Šp./Ferrari), 2011 - Vettel (Něm./Red Bull), 2012 - Lewis Hamilton (Brit./McLaren), 2013 - Vettel
pn, Sport.cz

Kdo vyhraje GP Itálie v Monze?

Zrušit


Časová osa: Formule 1

Filtr článků - Formule 1