Hlavní obsah

Hamilton a Rosberg se v boji o titul mistra světa děsí dalšího selhání techniky

Praha

Spolehlivost. Tohle slovo teď v Mercedesu skloňují ve všech pádech. Právě funkční schopnost nejlepšího vozu šampionátu formule 1 může rozhodnout lítý boj týmových kolegů o titul. Už pětkrát během letošního ročníku Lewise Hamiltona či Nika Rosberga zastavila porucha.

Foto: Yves Herman, Reuters

Nico Rosberg (vlevo) a Lewis Hamilton. Bude v jejich boji o titul mistra světa hrát roli i další selhání jejich monopostů?

Článek

„Nechceme, aby mistra světa určil moment, kdy jednomu z našich jezdců selže auto," tvrdí sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff. Motory se mu jeví dobře, častější problémy má tým s dalšími díly monopostu.

Naposledy Nico Rosberg doplatil v Singapuru na to, že nebyl schopen na volantu zařadit první převodový stupeň a rozjet se. „Mačkal jsem tlačítko na volantu jako zběsilý, přesto jsem zůstal na neutrálu," připomíná německý pilot.

Wolff oceňuje, že Rosberg i při tak vážném problému zachoval chladnou hlavu a snažil se resetovat systém. Dokázal ho ale oživit jen na chvíli, po první zastávce v boxech se potíže vrátily. „Teprve detailní prohlídka po závodě objevila technologickou chybu, nefungovala elektrická kabeláž," prozrazuje Rosberg.

Téma dne je jasné, ví Hamilton

Lewis Hamilton se vítězstvím sice dostal v celkovém pořadí před rivala, ale jinak nemůže být z poruchy vozu svého týmového kolegy nadšený. Kdo mu zaručí, že první říjnový víkend v Suzuce nebude na řadě s problémy zase on? „Všichni víme, na čem musíme hlavně zapracovat. Spolehlivost, to je téma dne. S nefunkčním autem se pro titul dojet nedá," uvědomuje si Brit riziko.

Sám měl letos už smůly víc než dost. „Výraznější problémy se spolehlivostí dolehly na mě, bohužel i nedokončených závodů mám víc," posteskne si Hamilton. Rosberg ale také cítí, že technické problémy tým potkávají až příliš často. „V tom je naše slabina. Nemá ale smysl křičet, nebo se rozčilovat. Musíme těm věcem přijít na kloub a zajistit, aby byl vůz stoprocentně spolehlivý," uvažuje.

V Mercedesu v tomto směru už bijí na poplach. „Před námi je posledních pět závodů a rozdíl mezi Hamiltonem a Rosbergem v celkové klasifikaci činí jen tři body, takže je nutné dát hlavy dohromady, abychom zabránili dalším odstoupení kvůli selhání techniky," říká Wolff.

Kdy Mercedes nedojel
Nico Rosberg
6. 7., Britániepřevodovka
21. 9., Singapurvadná kabeláž ve sloupku řízení
Lewis Hamilton
16. 3., Austrálieporucha svíčky
8. 6., Kanadaselhání brzd
24. 8., Belgiepřehřívání vozu

Reklama

Související témata:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články