Hlavní obsah

F1 očima Jana Charouze: Nuda na nejlepším okruhu. Kdo za to může?

Jan Charouz, studiový analytik Formule 1 - Sport1 HD a Sport2 HD
Aktualizováno

Letošní Velká cena Japonska formule 1 je minulostí. Máme za sebou závod na trati, o které vám většina jezdců řekne, že patří k jejich oblíbeným. Odehrálo se tu tolik historických momentů, že je nelze ani na obou rukou spočítat. Díky rychlým pasážím jako „s-curves“ nebo zatáčce 130R je to trať nesmírně náročná. Navíc, protože je to historický okruh, nenabízí tolik moderní asfaltové únikové zóny a každou jezdeckou chybu náležitě vytrestá.

Foto: Rob Griffith, ČTK/AP

Pilot stáje Mercedes Nico Rosberg z Německa na trati v Suzuce.

Článek
Fotogalerie

Proč byl tedy závod tak nudný?

Bohužel, musím říct, že to bylo opět kvůli Nicu Rosbergovi. V momentě, kdy Mercedes znovu našel svou rychlost (po chvilkovém zaváhání v Singapuru) a vrátil se ke své dominanci, Nico Rosberg má v podstatě povinnost starat se o show na prvních příčkách. Má k dispozici stejný vůz jako Hamilton, ale opět došlo na scénář, na který už si letos pomalu zvykáme. Hamilton se dostane před Rosberga a tím závod v podstatě končí.

Rosberg měl v kvalifikaci štěstí. Ve třetí části se jede zpravidla na dva pokusy. Jeden bezpečnostní na začátku, aby měli jezdci nějaký čas, a pak na úplném závěru pokus „all-in", kde se jede na krev. A ten druhý, ve kterém je letos přeborníkem Hamilton, většinou bývá rozhodující. Bohužel, po havárii Daniila Kvjata jsme o tento pokus byli ošizeni. V tom prvním pokusu udělal Hamilton chybu, probrzdil do vlásenky, a tak do závodu startoval z pole position Rosberg.

Nazrál čas na změnu?

Na průběh závodu to ale nemělo velký dopad. Hamilton odstartoval výborně, Rosberg o něco hůř a bok po boku se oba řítili do první zatáčky. I přes to, že byl Rosberg na vnitřku, nechal dost místa Hamiltonovi, aby se udržel vedle něj. Do další zatáčky se karty otočily, Hamilton byl na vnitřku a Rosberg klasicky vyměkl a nechal se vyvézt až za obrubník. Tím ztratil trakci, rychlost a také několik pozic.

Jasně, probojoval se zpátky na druhé místo a undercut, jímž se dostal před Vettela, byl provedený na jedničku. Ale to nemění nic na tom, že na pátém místě neměl co dělat. Hamilton opět vyhrál stylem start - cíl, Rosberg dojel poslušně druhý o čtvrt kola pozadu a za ním v těsném závěsu Vettel s o vteřinu na kolo pomalejším Ferrari. Doufejme, že se Rosberg pochlapí, ale pokud ne, možná je čas vyřešit ne-angažmá Pascala Wehrleina a zabít tak dvě mouchy jednou ranou.

Reklama

Související témata: