Článek
Hamilton měl v neděli na okruhu v Sepangu nakročeno k suverénnímu triumfu s jubilejním číslem 50. V 41. kole ale začal motor vozu britského jezdce hořet, Hamilton musel vůz odstavit a nijak neskrýval, jak ho odstoupení rozezlilo.
Rozčilení jednatřicetiletého závodníka bylo pochopitelné. Po posledním závodu v Singapuru totiž přišel o vedení v průběžném pořadí MS a triumfem v Sepangu se mohl vyšvihnout zpět do čela před svého týmového rivala Nika Rosberga. Hamiltonův předčasný konec a Rosbergova třetí příčka ale znamenaly naopak navýšení náskoku německého pilota.
„Někdo zřejmě nechce, abych letos vyhrál," nebral si servítky Hamilton. „Mercedes dodal třiačtyřicet motorů osmi jezdcům, jen moje pohonné jednotky ale kolabují. Někdo asi bude mít co vysvětlovat," čertil se v Malajsii.
Lauda výbuch chápal
Stačilo ale pár hodin a diplomatická intervence jednoho z šéfů Nikiho Laudy - a všechno bylo vyžehleno. „Zásah vyšší moci," určil Hamilton novou příčinu selhání pohonné jednotky. „Myslím, že mě dokážete pochopit. Je těžké zůstat v takové situaci pozitivní. Je pravda, že odešly z velké části moje motory. To není jednoduché pobrat. Ale mám stoprocentní důvěru ve svůj tým," vykládal.
A Lauda, který situaci za Mercedes řešil, naznačil, že má pro výbuch šampióna pochopení. „Sám jsem to několikrát zažil a také jsem si často neviděl do pusy. Emoce zkrátka pracují a Lewis neudělal nic špatného. Proto ani nebude nijak sankcionován," ubezpečil trojnásobný šampión.