Hlavní obsah

Sloupek Nelsona Piqueta: Velká cena Itálie

ING Management Services s.r.o.

Kruci! To byl ale závod! Můžete si myslet, že úvod tohohle sloupku začíná každý týden stejně, ale co jiného můžete po takovém závodě říci?

Foto: ING

Velká cena Itálie

Článek
Fotogalerie

Podmínky na trati byly po celý víkend velice zrádné, a také toho docela dost napršelo! Po závodech ve Spa jsme u Milána očekávali slunný víkend, ale nakonec to tak nedopadlo … Jakmile se ukázalo, že budou tři mokré dny za sebou, upravili jsme svůj technický program tak, takže jsme se v pátek hlavně sžívali s vozidlem a snažili se nalézt správné nastavení. Bohužel jsem udělal hodiny a skončil poslední, takže musím přiznat, že jsem měl v pátek večer trochu starosti. Očekávali jsme, že Monza bude nejnáročnějším závodem sezóny, ale co se stane na mokru?

Brzo bylo jasné, že nám počasí naopak poskytne velkou příležitost. Bohužel jsem  v kvalifikačním závodě neuspěl. Podmínky se měnily během hodiny a za to jsem také zaplatil. Stál jsem na startovním roštu na sedmnáctém místě, ale vlastně mi to poskytlo výhodu, protože jsem svou strategii mohl přizpůsobovat podmínkám. Jakmile jsme poznali, že závod se pojede na mokru, rozhodli jsme naplnit nádrž až po okraj a vrátit se do boxů co možná nejpozději. Ukázalo se, že to byla správná volba.

Prvních několik okruhů bylo náročných, ale naštěstí jsme startovali za bezpečnostním vozem, a tak jsem v první zatáčce neztratil ani pozici. Pravdou ale je, že viditelnost byla téměř nulová. Vůz byl velmi těžký a seřízení bylo upraveno pro mokrou trať, takže nebylo lehké udržet R28 na trati. Přidali jsem přítlak předního křídla, ale jinak jsme nastavení neměnili, což znamená, že jakmile trať oschla, mohl jsem zrychlit.

Ujel jsem napoprvé skoro 30 kol a pak jsem zamířil do boxů; stopa byla tou dobou už dost suchá na to, aby šlo použít standardní mokré pneumatiky. To mi pomohlo se posunout vpřed o několik míst, ale bohužel ne o dost. Strávil jsem mnoho času na devátém místě, ale nepodařilo se mi odrazit útok Kimi Räikkönena, který přišel ke konci závodu. A tak jsem sice skončil na nebodovaném místě jako desátý, ale dojel jsem do cíle a posunul se vpřed o mnoho míst, takže se nemusím za nic stydět.

Fernando vyjel z osmého místa na startovním roštu a v poli jezdců se rovněž posunul kupředu. Skončil čtvrtý a jeho bodový zisk znamená, že nyní jsme na tom v mistrovství konstruktérů stejně jako Toyota. V posledních dvou závodech jsme získali o deset bodů víc, což je pro závěrečné závody této sezóny slibný trend.

Nyní už jsme uzavřeli evropskou závodní sezónu a zbývají už jen čtyři závody. Všechny jsou mimo Evropu, daleko od továrny, a před námi tak stojí mnoho nových výzev. První z nich bude nejbližší závod, který se koná za čtrnáct dní v Singapuru – a bude to vůbec první noční závod v historii F-1. Snad mi neobvyklé podmínky pomohou, abych se úspěšně předvedl. Znovu  připomínám, že naším úkolem je neudělat chyby a dojet před Toyotou. To nám pomůže zajistit si čtvrté místo v mistrovství, a pro to také máme dobrou výchozí pozici.

Reklama