Hlavní obsah

24h Le Mans: Charouze mrzela chyba, Enge si stíhací jízdu užíval

Nebýt chyby Jana Charouze, po níž se český tým propadl při 76. ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans až do páté desítky, mohla stáj Charouz Racing System myslet na ještě lepší umístění, než bylo konečné deváté místo. To Češi vybojovali povedenou stíhací jízdou. "Ukázali jsme dobrou rychlost a stabilně jsme byli nejrychlejším benzínovým vozem,“ uvedl po skončení závodu Charouz, jehož však vlastní zaváhání hodně mrzelo.

Foto: BPA/Petr Frýba

Vůz Lola-Aston Martin stáje Charouz Racing System při závodu 24 hodin Le Mans.

Článek
Fotogalerie

Český tým, jehož posádku tvořili Tomáš Enge, Jan Charouz a Němec Stefan Mücke, si zajistil v kvalifikaci místo ve třetí řadě na startu, když předčil i prototyp Audi pilotovaný trojicí obhájců loňského vítězství Biela, Pirro, Werner. Na turbodieselový speciál po startu podle očekávání nestačili, drželi ale pozici nejlepšího vozu s benzínovým agregátem.

Po dvou hodinách závodu ale Charouz vylétl z trati, s poškozeným vozem musel do boxů a na trať se vrátil až na chvostu páté desítky. V tu chvíli ale česká stáj zahájila velké stíhání, které se zastavilo až na devátém místě absolutního pořadí. „Mám smíšené pocity. Jsem na sebe naštvaný, kvůli chybě z úvodu, která nám zkomplikovala závod. Na druhé straně jsme ukázali dobrou rychlost a stabilně jsme byli nejrychlejším benzínovým vozem,“ řekl Charouz.

Závod 24 hodin Le Mans na Sport.cz
Průběh závodu od začátku do konce

Podle mladého závodníka, který v loňském roce dojel při premiéře svého týmu v královské kategorii LMP1 s vozem Lola-Judd na osmém místě, byly při letošním ročníku velmi obtížné podmínky. “Loni sice taky pršelo, ale aspoň to byl stabilní déšť, zatímco letos byly ve druhé polovině závodu v prakticky každém kole jiné podmínky,“ podotkl dvacetiletý pilot.

Pod šachovnicovým praporkem projel s vozem české stáje Enge, který jel v Le Mans posedmé a má ve svém životopise i vítězství ve třídě GTS. „Řízení prototypu je pro mě zcela nový zážitek, který se mi hodně líbil. Poprvé jsem viděl cílovou vlajku přímo z vozu. Z pohledu techniky šlo o poměrně bezproblémový závod, což je velmi pozitivní po všech těch problémech, které jsme měli při testu a kvalifikaci. Na druhou stranu bylo jasné, že se nemůžeme rovnat továrním dieselům, takže jsme nikdy neměli reálnou šanci na celkové vítězství,“ uvedl jednatřicetiletý jezdec.

„Diesely mají největší výhodu v kroutícím momentu na výjezdu ze zatáček. Upřímně řečeno, i bez toho vyjetí z trati bychom nebyli lepší jak sedmí,“ dodal Charouz.

Reklama