Článek
Český tým, jehož posádku tvořili Tomáš Enge, Jan Charouz a Němec Stefan Mücke, si zajistil v kvalifikaci místo ve třetí řadě na startu, když předčil i prototyp Audi pilotovaný trojicí obhájců loňského vítězství Biela, Pirro, Werner. Na turbodieselový speciál po startu podle očekávání nestačili, drželi ale pozici nejlepšího vozu s benzínovým agregátem.
Po dvou hodinách závodu ale Charouz vylétl z trati, s poškozeným vozem musel do boxů a na trať se vrátil až na chvostu páté desítky. V tu chvíli ale česká stáj zahájila velké stíhání, které se zastavilo až na devátém místě absolutního pořadí. „Mám smíšené pocity. Jsem na sebe naštvaný, kvůli chybě z úvodu, která nám zkomplikovala závod. Na druhé straně jsme ukázali dobrou rychlost a stabilně jsme byli nejrychlejším benzínovým vozem,“ řekl Charouz.
Závod 24 hodin Le Mans na Sport.cz |
Průběh závodu od začátku do konce |
Podle mladého závodníka, který v loňském roce dojel při premiéře svého týmu v královské kategorii LMP1 s vozem Lola-Judd na osmém místě, byly při letošním ročníku velmi obtížné podmínky. “Loni sice taky pršelo, ale aspoň to byl stabilní déšť, zatímco letos byly ve druhé polovině závodu v prakticky každém kole jiné podmínky,“ podotkl dvacetiletý pilot.
Pod šachovnicovým praporkem projel s vozem české stáje Enge, který jel v Le Mans posedmé a má ve svém životopise i vítězství ve třídě GTS. „Řízení prototypu je pro mě zcela nový zážitek, který se mi hodně líbil. Poprvé jsem viděl cílovou vlajku přímo z vozu. Z pohledu techniky šlo o poměrně bezproblémový závod, což je velmi pozitivní po všech těch problémech, které jsme měli při testu a kvalifikaci. Na druhou stranu bylo jasné, že se nemůžeme rovnat továrním dieselům, takže jsme nikdy neměli reálnou šanci na celkové vítězství,“ uvedl jednatřicetiletý jezdec.
„Diesely mají největší výhodu v kroutícím momentu na výjezdu ze zatáček. Upřímně řečeno, i bez toho vyjetí z trati bychom nebyli lepší jak sedmí,“ dodal Charouz.