Hlavní obsah

24h Le Mans: Enge s Charouzem mají opět vyšší šanci myslet na nejvyšší příčky

Český fanoušek nemá příliš mnoho šancí vidět své krajany v nejvyšších kategoriích okruhového automobilového sportu. Účast Jana Charouze a Tomáše Engeho ve 24 hodin Le Mans je proto pro motoristické příznivce opravdovou lahůdkou. Letos se Češi pustí do boje s dominantními diesely v továrním speciálu Aston Martin. Třetím českým účastníkem ve slavném závodu je Jarek Janiš, který jede v barvách nizozemského týmu Snoras Spyker Squadron.

Foto: Sport.cz

Německo-česká posádka týmu Aston Martin (zleva) Stefan Mücke, Jan Charouz a Tomáš Enge.

Článek

V roce 2007 startovala v českých barvách posádka Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong. S prototypem Lola B07/17 Judd dojela trojice pilotů osmá absolutně a pátá v hlavní kategorii LMP1. Loni česká stáj spojila síly s britským továrním týmem Aston Martin Racing patřícím do působiště společnost Prodrive Davida Richardse. Vzniklo tak nevídané česko/britské spojení.

Firma Lola vyrobila zcela nový prototyp, do kterého byl namontován šestilitrový dvanáctiválec Aston Martin, původem z úspěšného GT modelu DBR9, to vše dohromady v péči techniků a mechaniků s britským šéfem George Howardem-Chappellem. Malajce Yoonga vystřídal Tomáš Enge, jemuž se tak po úspěších v kategorii LMGT1 splnil další sen – závodit s prototypem hlavní kategorie LMP1.

Charouz s Engem a Mückem se loni museli vyrovnávat s řadou nástrah a nakonec skončili v absolutním pořadí devátí. S letošním strojem ale myslí mnohem výš. Vždyť na začátku dubna senzačně vyhráli úvodní podnik seriálu vytrvalostních závodů Le Mans Series v Barceloně a v polovině května obsadili třetí příčku.

Tomáš Enge, první český pilot ve formuli 1 a v současnosti jeden z nejlepších světových jezdců se sportovními vozy. Liberecký závodník již několik let spolupracuje s týmem Aston Martin Racing, v jehož barvách úspěšně působí jak v závodě 24 hodin Le Mans, tak v seriálu Le Mans Series. V roce 2008 startoval s vozem Aston Martin DBR9 Teamu Modena v závodech Le Mans Series, v němž ve třídě LMGT1 vybojoval titul vicemistra, a již po sedmé v kariéře se představil ve slavném závodě 24 Le Mans.

Jan Charouz v roce 2007 zazářil na mezinárodní scéně vytrvalostních závodů sportovních vozů jako meteorit. V roce 2007 se stal oficiálním jezdcem Loly a v barvách týmu Škoda Charouz Racing System-Lola/Judd se s vozem Lola B07/17 Judd poprvé účastnil seriálu Le Mans Series a závodu 24 hodin Le Mans. V průběhu sezóny se rychle etabloval mezi jezdeckou špičku a proto byl také renomovaným britským magazínem Autosport zařazen do top 10 nejlepších jezdců Le Mans Series 2007. V sezoně 2008 Jan Charouz pokračoval v Le Mans Series a znovu startoval v závodě 24 hodin Le Mans, tentokrát však jako tovární jezdec Aston Martin Racing.

Stefan Mücke se po pěti sezónách v DTM (2002 - 2006) věnuje od roku 2007 naplno závodům sportovních vozů. V průběhu roku 2007 se představil v mistrovství FIA GT, v ALMS, ale především jako stálý člen stáje Škoda Charouz Racing System - Lola/Judd závodil v šampionátu Le Mans Series a v závodě 24h Le Mans. V LMS 2008 Stefan Mücke prožil úspěšnou sezonu, když spolu s týmovým kolegou Janem Charouzem vybojoval dvoje stupně vítězů a v konečném hodnocení seriálu obsadil pátou pozici; v závodě 24 hodin Le Mans skončil spolu s Janem Charouzem a Tomášem Engem devátý.

Jak se toto česko/britsko/německé spojení prosadí o víkendu, před očekávanou návštěvou nejméně čtvrt miliónu diváků, budete moci sledovat i prostřednictvím průběžného zpravodajství na www.sport.cz .

Reklama