Hlavní obsah

Enge s Charouzem odstartují do 24h Le Mans z osmého místa

V Le Mans jsou již rozdány karty pro sobotní závod. Čtvrteční kvalifikaci ovládly podle očekávání dieselové prototypy Audi a Peugeot, nejrychlejší čas zajela v barvách francouzské automobilky trojice pilotů se zkušenostmi z formule 1 Franck Montagny, Stéphane Sarazzin, Sébastien Bourdais. Česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke obsadila jako nejrychlejší benzínový vůz osmé místo a odstartuje ze čtvrté řady.

Foto: BPA/Petr Frýba

Prototyp Aston Martin posádky Charouz, Enge, Mücke při kvalifikaci závodu 24 hodin Le Mans.

Článek
Fotogalerie

Kvalifikace odstartovala v 19 hodin a s hodinovou pauzou trvala až do půlnoci. Narozdíl od středečních měřených tréninků byl okruh La Sarthe ve čtvrtek zcela suchý a posádky proto v úvodním bloku především hledaly vhodné obutí a útok na co nejlepší nechaly do druhé části. „Zkoušeli jsme všechny tři varianty gum, které máme k dispozici. Vůz s číslem 009 jel na tvrdých, my jsme měli měkké gumy a na auto s číslem 008 mechanici obuli média. Zjistili jsme, že třetí varianta byla nejlepší, takže v druhé části kvalifikace pojedeme na středních gumách a budeme se snažit zajet nějaký solidní čas,“ hlásil v přestávce Charouz.

V úvodu druhého bloku usedl za volant Mücke, který vylepšil dosavadní maximum posádky o více než pět sekund a posadil svůj tým na osmé místo za tovární vozy poháněné dieselovými motory. Další případné vylepšení však v polovině noční části zhatil Charouzův střet s bariérou, k němuž došlo poté, co vůz přestal být ovladatelný v jedné ze šikan.

„Nevím přesně, čím to je, ale když se začne brzdit z vysoké rychlosti, zvedá se trochu zadní část. Proto jsem měl brzdy na předek. Jenže tentokrát se uzamkl zadek a s tím už nejde nic udělat. Došlo k tomu v rychlosti okolo 290 km/h v nájezdu do druhé šikany na zadní rovince a vypadalo to děsivě. Naštěstí to dopadlo mnohem lépe. Já jsem z nehody vyvázl v pohodě, jen mě trošku bolí noha. Je mi líto, že jsem přidělal práci mechanikům,“ líčil Charouz.

Poškození vozu naštěstí pro posádku nebylo nijak vážné a na závod nebude mít vliv. V týmu každopádně vládla spokojenost, protože dokázali držet krok s nejrychlejšími. Na vítěze kvalifikace ztratili Charouz a spol. pět sekund, od sedmého vozu Audi pak měli odstup jen sedm setin.

77.ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu 13. června 2009 v 15 hodin.

77.ročník 24 hodin Le Mans - kvalifikace
1. Montagny/Sarrazin/Bourdais (Peugeot 908 Hdi-FAP)3:22,888 min.
2. Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI)3:23,650
3. Minassian/Klien/Lamy (Peugeot 908 Hdi-FAP)3:24,860
4. Treluyer/Pagenaud/Boullion (Peugeot 908 Hdi-FAP)3:25,062
5. Brabham/Wurz/Gené (Peugeot 908 Hdi-FAP)3:25,252
6. Luhr/Rockenfeller/Werner (Audi R15 TDI)3:25,780
7. Premat/Dumas/Bernhard (Audi R15 TDI)3:27,106
8. Enge/Charouz/Mücke (Lola-Aston Martin)3:27,180
9. Davidson/Turner/Verstappen (Lola-Aston Martin)3:27,704
10. Belicchi/Jani/Prost (Lola-Aston Martin)3:28,134
...
48. J. Janiš/Coronel/Bleekemolen (Spyker)4:08,348

Reklama

Související témata: