Hlavní obsah

Pešek: Čeká mě kolotoč závodů, stihnu i zkoušky na učilišti

I když český motocyklový jezdec Lukáš Pešek kraluje mistrovství světa ve třídě do 125 ccm, o útoku na titul zatím moc hovořit nechce. Zejména proto, že v šampionátu je zatím odjeto jen pět Velkých cen, po nichž má náskok devíti bodů před druhým Maďarem Gáborem Talmácsim.

Článek

Vedete světový šampionát v závodech silničních motocyklů, uvažujete kudy k titulu?

Na myšlenky o titulu je zatím ještě brzy, nejsme ani v polovině sezóny. Vedu, protože mám momentálně nejlepší motorku a posbíral jsem víc bodů než soupeři, ale mistrovství podle mne bude vyrovnané do posledního závodu. Po triumfu v Číně jsem si prožil obrovskou radost, ale byl to jen jeden článek celoročního řetězu snahy o co nejlepší umístění v MS.

Cítíte, že s úspěchy v Česku roste i vaše popularita?

Nejsem doma moc často, ale zejména po tom vítězném závodě jsem měl spoustu příjemných ohlasů. Počet kamarádů se mi nemění, ale přibývají lidé, kteří se ke mně hlásí. Poznávají mě už i na ulici a třeba si chtějí i popovídat. Mě to většinou nevadí, i takové věci patří ke sportovnímu úspěchu. Když jsem ale špatně zaparkoval, od pokuty mi nepomohlo ani to, že mě policisté poznali.

Těšíte se už na srpnovou domácí Velkou cenu v Brně?

Určitě, tam mě divácká podpora požene dopředu a věřím, že přijde tolik fanoušků, aby se překonal loňský rekord návštěvnosti. Navíc by tam mohl jet na divokou kartu i bráška Karel.

Nepůsobí vám role lídra stopětadvacítek psychický tlak?

Nesmím si to připustit, spíš se snažím jezdit rozumně a útočit až v závěru. Cítím, že mám na to být nejlepší, ale cením si každého dojetí na pódium. Pro mne je nejdůležitější držet za sebou nejbližší pronásledovatele v celkovém hodnocení. Zatím se největšími soupeři zdají Talmacsi a Faubel, všechno se ale ještě může zamotat.

Z pěti letošních startů jste stál čtyřikrát na stupních vítězů. Jak vidíte nejbližší závod, který se jede v Itálii už příští víkend?

Jelikož mám z Itálie většinu mechaniků, bude právě pro náš tým následující Velká cena velmi prestižní. Sice už nehodnotím oblíbenost okruhů, ale trať v Mugellu mi sedí, proto bych tam chtěl udělat další dobrý výsledek.

Odhadnete, jak se může šampionát dál vyvíjet?

Vyrovnanost špičky mi zatím nahrává, dosud každý závod naší kubatury měl jiného vítěze. V červnu se ale jedou v rychlém sledu čtyři závody, ty hodně napoví. Nyní se doma snažím relaxovat i trochu dělat na kondici, ale už příští středu letím do Mugella a začne mi pěkný kolotoč, protože se hned přesunu do Barcelony, pak se domů dostanu jen na otočku a čeká mě cesta na další závod do Anglie a pak rovnou do Assenu.

Stihnete v červnu něco jiného než sedět na motorce?

Čeká mě skutečně náročný zápřah a ze závodů je člověk pak i dost utahaný, ale kondici si udržím běháním. Na žádné koníčky teď opravdu není čas, navíc musím konečně stihnout závěrečné zkoušky na učilišti.

Čím budete vyučen?

Automechanikem a třeba to jednou bude moje profese, ale v 21 letech nad tím nepřemýšlím. Pevně doufám, že tělo vydrží závodit až do třicítky, auto mi zatím slouží jen jako dopravní prostředek a v soukromí se moc nevozím na motorce. Přece jen mám ze závodů jinak nastavené reflexy jízdy a do normálního provozu se bojím.

Proč jste si nově nechal na předloktí pravé ruky vytetovat číslo 52?

Byl to možná trochu úlet, ale udělala mi to kamarádka na mé přání. S číslem 52 na motorce jezdím pět let, už od ME a mám k němu osobní vztah, tak ho teď mám nesmazatelně i na ruce.

Uvažujete ještě o přechodu do silnější kubatury?

Rád bych příští rok přešel do kategorie do 250 ccm, ale k tomu letos musím skončit mezi třemi nejlepšími, abych měl reálnou naději na tovární motorku. Strach ze silnějšího stroje nemám, ale nechci s ním jen paběrkovat, letos jsem si zvykl jezdit vpředu.

Reklama