Rubriky:

Motocykly

Pešek: Styl i technika jízdy se dost liší od mého zvyku

13. listopadu 2007 13:33

Český motocyklový závodník Lukáš Pešek 11. října definitivně přestoupil do týmu Emmi Caffé Latte ve třídě do 225 ccm. Nyní má za sebou český závodník úvodní testy s motocyklem aprilia. Rozdíl po přechodu z nižší kubatury pocítil Pešek hned po úvodní testovací jizdě. "Především se daleko agresívněji brzdí a vyžaduje to i lepší fyzickou připravenost," svěřil se v rozhovoru Pešek.

Máte za sebou úvodní testování v novém týmu Emmi Caffé Latte s aprilií třídy do 250 ccm, co vám ukázalo?

Měl jsem trochu obavy a byl připraven, že přechod do silnější třídy a na novou značku motocyklu pro mne bude hodně obtížný, ale nakonec mám docela dobrý pocit. Nesmím ale falešně podlehnout prvnímu dojmu, je třeba makat a musím se pořád učit, je to úplně jiné než stopětadvacítka.

V čem jsou největší odlišnosti?

Styl i technika jízdy se dost liší od mého zvyku ze stopětadvacítky. Především se daleko agresívněji brzdí, a protože je motorka asi o 35 kilo těžší, vyžaduje to i lepší fyzickou připravenost. Ještě teď mě bolí dlaně a svaly. Také ze zatáček musím vyjíždět ne už s tolik nakloněnou motorkou, naopak je nutné dát víc plynu. Musím volit úplně jinou stopu, k tomu jsme zkusili využít i znalosti jezdeckého kouče Johnyho Haynese.

Jak probíhalo ve Valencii první seznámení s motocyklem?

Vzal jsem práci na nastavení stroje hodně poctivě, takže jsem si upravoval stupačky, páčky spojky i brzdy, řídítka a sedlo. Měnilo se i zadní pérování a snažil jsem se co nejvíc vnímat vlastní pocity, abych pochopil, jak motocykl funguje.

Kolik jste ujel při testu kol?

Něco přes sto, přesně spočítáno to nemám. Zvykal jsem si na motorku. Mám ale radost, že jsem ani jednou nevyjel z trati a neudělal žádnou větší chybu. Musím se přiznat, že by mně bylo trapně, kdybych se hned na první pokus měl s aprilií válet po zemi, za žádnou cenu jsem proto nechtěl dopustit pád.

A co časy?

Šéf týmu Epp mi hned na začátku řekl, že čas je až to poslední, co budeme teď sledovat. Mám přesto radost, že jsem celou dobu zrychloval a nakonec byl rychlejší o tři a půl sekundy než na stopětadvacítce. Především šlo ale o to, abychom se navzájem pochopili s týmem a naučili spolu komunikovat. Atmosféra byla moc dobrá, to je pro mne hodně důležité.

Od 19. listopadu vás čeká další třídenní testování, tentokrát v Jerezu, co si od něj slibujete?

To bude zase o něčem jiném, přijede tam i týmový kolega Lüthi a dá mi možnost srovnání. Nechci s ním ale soupeřit, jde mi spíš o to naučit se pracovat s týmem a musíme se spolu sžít. Potřebuji dostat co nejvíc motorku do ruky a jedině testy na okruzích doplněné o kvalitní fyzickou přípravu mi mohou pomoci. Přes zimu bude dost času na to, abych zesílil svalovou hmotu.

Šéf týmu Epp tvrdí, že chce od učně Peška příští rok umístění na hraně desítky, jaké jsou vaše cíle?

Zatím jsem v takovém shonu, že jsem ani nestačil oslavit čtvrté místo v konečném pořadí letošního šampionátu stopětadvacítek a už mi vlastně začala nová sezóna. Budu se snažit učit na dvěstěpadesátce co nejrychleji, abych si mohl sezónu užít, ale mluvit o nějakých konkrétních výsledcích je předčasné.

Martin Kézr, Sport.cz, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly