Rubriky:

Motocykly

Pešek: Na začátku sezóny budu rád, když dojedu do 15. místa

18. února 2008 12:11 - PRAHA

Design bílé Aprilie odrážející nové působení v českém týmu Auto Kelly - CP Grand prix racing i přechod do kategorie 250 ccm stihl v pondělí představit Lukáš Pešek těsně před odletem do Jerezu oficiální testy všech účastníků MS silničních motocyklů, které začínají v úterý.

 

PRÁVO/Václav Jirsa

„Potřebuji posbírat co nejvíc zkušeností, proto si při testech nekladu cíle ohledně času ani umístění, i když nechci být daleko za špičkou. Pokud se mi povede zajet pár solidních kol, bude to jen plus, ale počítám i s pády,“ tvrdí 22letý Pešek, jenž se po 4. místě v loňském šampionátu stopětadvacítek odhodlal k přestupu do silnější třídy.

„Zvyknout si ovládat o 30 kg těžší a daleko výkonnější motorku není až tak složité, ale jet na ní dostatečně rychle je daleko těžší. Sám cítím, že mám ještě velké rezervy, proto bych chtěl krotit očekávání fanoušků. Na začátku sezóny budu rád, když dojedu do patnáctého místa, až postupně bych se chtěl dostat mezi Top 10,“ míní Pešek, jenž na silnějším stroji i výrazně změnil styl jízdy. „Především je nutné jinak brzdit a jezdit jinou stopou,“ přibližuje odlišnosti.

S Lüthim se nakonec nesejde 

Nakonec Pešek nebude týmovým kolegou Švýcara Lüthiho. „Rozhodli jsme se vedle stáje Emmi Caffe Latte Aprilia provozovat i tým zajištěný českými sponzory, jehož jezdcem je právě Lukáš Pešek. Každý ze závodníků pojede na sebe, mají i vlastní techniky i mechaniky, ale v boxech budou sousedi a spolupráce ohledně nastavení motocyklu bude jistě fungovat,“ říká majitel obou týmů Daniel Epp.

„V Derbi panovalo hodně rodinné prostředí, tady pod vedením technického ředitele Raponiho vládne hodně profesionální přístup, ale podmínky v týmu mám vynikající. Už záleží jen na mně, abych se zlepšoval,“ líčí atmosféru český jezdec, jehož zimní přípravu ovlivnila dlouhá prosincová nemoc. „Doháním teď co se dá a cítím se už mnohem lépe než v lednu, kdy jsme na první testy týmu nebyl po fyzické stránce připraven.“

Peškovi prospívá i osobní kondiční trenér Antonín Strach, starající se i o slalomářskou mistryni světa Šárku Záhrobskou. „Začali jsme strašně pozdě, ale teď makáme na 110 procent. Hodně jsem se věnovali posilování rukou,“ říká Pešek s tím, že přibral čtyři kilogramy svalové hmoty.

První závod nové sezóny pojede 9. března v Kataru premiérově v noci pod umělým osvětlením. „Na závod už se hrozně moc těším, jen nevím, co od toho můžu čekat. Budu asi stejně překvapený jako všichni, chystat se na to moc nedá. Uvidíme, až koncem února zkusíme na trati v Dauhá za tmy testovat,“ vykládá Pešek.

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly