Článek
Jezdci ve slabší kategorii MX2 se sice dostali na start dvakrát, ale druhý závod na prakticky nesjízdné trati byl předčasně ukončen po půlhodině a průběžné pořadí bylo vyhlášeno jako konečné. Na trati v té době panoval obrovský zmatek, jezdci a jejich stroje se doslova topili v řídkém bahně, které skrývalo nerovnosti a způsobovalo jeden pád za druhým.
V době přerušení vedl s obrovským náskokem Ital David Guarneri, který byl v první jízdě třetí a celkově vyhrál GP. Pořadí nadále vede Jihoafričan Tylla Rattray, který po dvou triumfech v Nizozemsku vyhrál i první jízdu v Bellpuigu.
V extrémních podmínkách ve Španělsku závodil i český motokrosař Josef Kulhavý a získal dva body. Sice se stejně jako v předchozím závodě v Nizozemsku do Grand Prix nekvalifikoval, tentokrát jej ale dělilo v takzvané poslední šanci od postupu jediné místo a byl náhradníkem. Dostal šanci ve druhé jízdě MX2 a byl v ní hodnocen se ztrátou pěti kol jako devatenáctý o dvě místa za Rattrayem.
MX1: |
1. jízda: 1. Ramon (Belg./Suzuki) 40:49,290, 2. Philippaerts (It./Yamaha) -35,461, 3. De Dycker (Belg./Suzuki) -49,535, 4. Coppins (N. Zél./Yamaha) -1:22,141, 5. T. Leok (Est./Kawasaki) -2:03,530, 6. Strijbos (Belg./Kawasaki) -2:25,114. |
Pořadí MS (po 2 z 15 závodů): 1. De Dycker 70, 2. Ramon 63, 3. Philippaerts 55, 4. Coppins 47, 5. Mackenzie (Brit./Honda) 46, 6. Nagl (Něm./KTM) 40. |
MX2: |
1. jízda: 1. Rattray (JAR/KTM) 41:43,976, 2. Cairoli -1:03,972, 3. Guarneri (oba It./Yamaha) -1:11,984, 4. Sword (Brit./Kawasaki) -1:16,976, 5. Tarroux (Fr./KTM) -1:26,602, 6. Monni (It./Yamaha) -1:42,100. |
2. jízda: 1. Guarneri 31:35,087, 2. Monni -2:32,695, 3. Paulin (Fr./Kawasaki) -2:41,294, 4. Goncalves (Portug./KTM) -3:40,695, 5. Roelants (Belg./KTM), 6. Pellegrini (It./KTM) oba -1 kolo, ...19. Kulhavý (ČR/Suzuki) - nedokončil. |
GP celkově: 1. Guarneri 45, 2. Monni 37, 3. Sword 32, ...24. Kulhavý 2. |
Pořadí MS (po 2 z 15 závodů): 1. Rattray 79, 2. Cairoli 76, 3. Guarneri 61, 4. Searle (Brit./KTM) 60, 5. Goncalves 51, 6. Monni 48, ...33. Kulhavý 2. |