Hlavní obsah

Pešek je po třech závodech ve čtvrtlitrech spokojený, přesto má co zlepšovat

Tři úspěšné závody mistrovství světa má za sebou český motocyklový jezdec Lukáš Pešek po přechodu z kubatury do 125 ccm do třídy 250 ccm. Dvakrát dokončil závod na desátém místě, jednou spadl po nevynucené chybě z 8. místa. „Chci jezdit, jak nejlépe to půjde, musím krůček po krůčku,“ řekl Pešek novinářům během úterní tiskové konference. Zatím největší handicap vidí český jezdec v závěrech závodů, kdy vinou sjetých pneumatik motocykl mění své chování.

Článek

Vedení Peškova týmu dávalo českému jezdci za cíl uspět v prvních závodech MS do 15. místa. Čtvrtý muž celkového hodnocení třídy do 125 ccm z loňské sezóny ovšem první tři závody zajel nad očekávání. Zatímco v Dauhá a Jerezu se Pešek ještě seznamoval s podmínkami závodů po přechodu do silnější kubatury, v portugalském Estorilu už sváděl tuhé boje se širší špičkou dvěstěpadesátek, mezi níž nechyběli Švýcar Lüthi či Španělé Simon a Barberá.

„Začátek mistrovství světa byl hodně těžký. V Kataru to bylo dvakrát těžší, jelikož se jelo ve tmě za umělého osvětlení. Navíc málokdo čekal, že tam bude taková zima. V samotném závodu jsem se hnal pořád dopředu, po jednom zaváhání jsem se ale poroučel na zem,“ zhodnotil první dějství světového šampionátu Pešek, který závod v Dauhá označil za extrémní.

Narozdíl od nejslabší kubatury Pešek nyní zvládá lépe starty. S výjimkou Jerezu se hned na začátku závodu posunul o několik pozic dopředu. „Na stopětadvacítce se jede na plný plyn, jede se s výkonem padesáti koní. Dvěstěpadesátka má koní sto, musí se na ní pracovat jak s plynem, tak se spojkou. Na ní je vůbec těžké udržet přední kolo na zemi, je to jízda hodně o citu,“ porovnal obě kubatury dvaadvacetiletý závodník.

Problémem jsou sjeté pneumatiky

Nejslabší místo jezdec i jeho tým shledává v závěrech závodů, kdy je opotřebená hlavně zadní pneumatika. „Nejsem příliš sžitý se sjetými pneumatikami. Tento problém nevyřeším jinak, než že závody budu dojíždět a budu sbírat zkušenosti,“ tuší Pešek, který právě ve chvíli, kdy je třeba změnit styl jízdy, raději neriskuje, a tím ztrácí tempo svých zkušenějších soupeřů.

„První den druhého závodu v Jerezu byl hodně pěkný, když jsem se dostal až na sedmé místo. Druhý den nás vrátil do reality. Skončil jsem tam, kde jsem měl,“ okomentoval Pešek závod na španělské půdě. „To, že v závodu někdo spadnul, je jeho boj. Já jsem skončil desátý,“ dodal rozhodně.

Nejbližším podnikem motocyklového MS je Velká cena Číny na okruhu v Šanghaji, kde chce Pešek sbírat další zkušenosti. „Ve třídě do 125 ccm jsem jel v Číně v podstatě dvakrát o první místo, nyní to bude ale úplně o něčem jiném,“ uvědomuje si český jezdec, který právě v Šanghaji oslavil loni v květnu své premiérové vítězství v seriálu MS. Čtvrtý závod letošního šampionátu se jede 4. května.

Reklama