Článek
Do Kataru jste odjížděl s přáním atakovat první desítku, nakonec jste ale dojel třináctý. Hodnotíte úvodní závod sezóny pozitivně?
Víceméně jsem spokojený, přivezl jsem tři body. Samozřejmě, že bych raději nasbíral bodů víc, ale v první zatáčce jsem měl incident s Mattiou Pasinim, po němž jsem byl rád, že jsem vůbec zůstal na motorce. Úplně jsem vypadl a rozjel se s velkou ztrátou. Ve finále je třinácté místo úspěch.
Vstup vašeho týmu do nového ročníku MS komplikovalo navíc i obtížné hledání nastavení...
Už při testech jsme měli problém a nepodařilo se nám najít správné nastavení ani při závodě. Jak říkám, tři body byly úspěch.
V čem byl problém?
Nepřišli jsme na správné nastavení podvozku. Buď to bylo dobré, ale odcházely gumy, nebo držely gumy, ale nastavení nefungovalo. Šlo to jedno s druhým. Problém byl ale spíš v trati, normálně tenhle problém neřešíme.
Noční závod v Kataru vás už loni nenadchl. K srdci vám tedy nepřirostl ani letos?
Je to jeden závod z několika, podmínky jsou pro všechny stejné. Určitě to ale není trať, kterou preferuji.
Jak jste vnímal výkony druhého českého jezdce Karla Abrahama, který se v testech blýskl šestým časem. V závodu ale - podobně jako vy loni - upadl...
Neřeším, jestli mě někdo porazil v tréninku. Karlovi šel Katar už loni, dojel sedmý. Je vidět, že se pole vyrovnalo, třináct lidí se dokáže srovnat do vteřiny.
Tento víkend pokračuje mistrovství světa na okruhu v Motegi Velkou cenou Japonska. S jakou pojedete na Dálný východ?
Vzhledem k tomu, že dali na začátek mé dva nejméně oblíbené okruhy, tak doufám, že přijedu zdravý a přivezu nějaké body.
Proč právě tyhle dva závody nepatří mezi vaše oblíbené?
Nevím, nesedí mi to. Alespoň to budu mít za sebou. Ostatní tratě mi nevadí.
V pondělí byl představen Scott Riders Team, jehož jste také členem. Jak často se věnujete kolu?
Dřív jsem moc nejezdil, poslední rok a půl mě to ale hodně baví. Kolik kilometrů najezdím nepočítám, ale vyrážím tak třikrát týdně na hodinu a půl až dvě.
Jezdíte na silnici nebo vyrážíte i do terénu?
Mám od formy dvě kola, jedno horské a jedno silniční. Víc ale mě bere silnička, je to svižné.
Takže se nechystáte s horským kolem na cyklistickou verzi Jizerské padesátky, kterou jste absolvoval už v lednu na lyžích?
To určitě ne, tam bych umřel ještě víc než na běžkách. Tyhle závody nevyhledávám.
Máte možnost se projet na kole i po závodním okruhu?
V Kataru mi to nevyšlo, ale do Japonska jsem si kolo nechal poslat a tam se projedu. Jezdí tak víc lidí, je to příjemné na rozproudění krve.