Rubriky:

Motocykly

Karel Abraham: Nastavit tovární stroj je těžké, hodně věcí jde vyštelovat

14. srpna 2009 07:33

Již o nadcházejícím víkendu se Karel Abraham představí motocyklovým fanouškům při Velké ceně České republiky. Závod na brněnském okruhu se snaží brát stejně jako ostatní v sezóně. Nechce zklamat fanoušky. Zároveň by se rád umístil před dalším českým zástupcem ve dvěstěpadesátkách Lukášem Peškem. "Jsme rivalové, to nepopírám a na rozdíl od něj přiznám, že mě těší, když jsem před ním," řekl v rozhovoru pro Právo.

 

Igor Zehl, ČTK

Letos jste v MS silničních motocyklů dvěstěpadesátek dojel nejlépe sedmý v Assenu, věříte na domácí trati v lepší umístění?

Přál bych si nějaký perfektní výsledek, který by potěšil mne i fanoušky. Určitě bych se rád vešel do desítky a každý stupínek nahoru mi udělá radost. Ale z toho, že se jede v Brně, žádnou zvláštní výhodu pro sebe necítím.

Jak to?

No, vždyť jsem se na Masarykově okruhu, stejně jako jezdci z ciziny, letos na motorce vůbec nesvezl. Doma sice mám touhu vytáhnout se před diváky, ta ale může být i kontraproduktivní, takže se spíš snažím brát brněnský závod jako každý jiný a moc se tím nestresovat.

Co s vámi udělá očekávána návštěva kolem 200 tisíc lidí?

Je hrozně fajn, že lidi přijdou fandit, právě kvůli nim se snažím dát ještě něco navíc, ale nemůžu je zase moc vnímat, abych se nerozptyloval. Už tak je při náročném doprovodném programu brněnské Velké ceny problém udržet soustředění. V cizině se věnuji jen motocyklu a mám klid, tady jsem v jednom kole a i když vypnu telefon, tak se od toho neodstřihnu.

Český motocyklový závodník Karel Abraham na tiskové konferenci před závodem Velké ceny České republikyČeský motocyklový závodník Karel Abraham na tiskové konferenci před závodem Velké ceny České republikyfoto: ČTK/Igor Zehl

Už jste si zvyknul na tovární Aprilii, kterou máte letos nově?

Motorka je rychlá, ale těžká pro nastavení tím, že má hodně věcí, které se dají vyštelovat. Nabízí třeba daleko víc možností v oblasti telemetrie. Je to vlastně nikdy nekončící proces učení pro mne i mechaniky. Cítím ale, že se zlepšuji, po maturitě přišlo i psychické uvolnění. Poslední tři závodní víkendy byly hodně dobré, hlavně tréninkovými časy a prací na motorce.

Nemrzí vás, že kromě Assenu to nepřineslo zrovna výrazný bodový výsledek?

Při tom proměnlivém počasí v Německu i Británii, jsem byl předem na vážkách, jak závod skončí. Doslova nesnáším, když je to počasí tak na půl. V Brně má být sice celý víkend jasno, ale dokud se ráno neprobudím a sám neuvidím, jak je venku, tak už předpovědi nevěřím.

Litujete riskantní volby pneumatik po nejlepší letošní kvalifikaci v Německu?

Po startu z druhé řady jsem se držel ve špičce, jenže po zastavení závodu pro začínající déšť jsme před restartem váhali při volbě pneumatik a fakt nevěděli, co tam dát. Nakonec jsme s obutím do mokra udělali risk, který nevyšel, protože se nerozpršelo, i když mělo. Kdyby došlo na déšť, jel bych na vítězství, protože ostatní zůstali na suchých pneumatikách.

Máte pro zbytek sezóny cíl alespoň porážet krajana Peška?

Jsme rivalové, to nepopírám a na rozdíl od něj přiznám, že mě těší, když jsem před ním. Potřebuji ale hlavně jezdit jistěji a sbírat body stabilně. Když to dokážu ve zbytku sezóny, určitě se zvednu z průběžné patnácté příčky v šampionátu.

Martin Kézr, Sport.cz, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly