Hlavní obsah

Pešek se upsal týmu Matteoni, v Moto2 se chce vrátit na špici

PRAHA

Italský motocyklový tým Matteoni Racing pokračuje ve spolupráci s českými jezdci. Po již nežijícím Jaroslavu Hulešovi a Lukáši Šemberovi, který je od září ochrnutý po pádu při exhibičním závodu v Brně, podepsal s týmem roční kontrakt na angažmá v nové třídě mistrovství světa silničních motocyklů Moto2 Lukáš Pešek.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Lukáš Pešek (uprostřed) s představiteli týmu Matteoni Racing. Vlevo majitel Massimo Matteoni, vpravo manažer Paolo Tajana.

Článek

Pešek mění tým po dvou sezónách, v nichž jezdil v kubatuře do 250 ccm. Ta však po letošním šampionátu ze seriálu vypadla a od příští sezóny ji nahradí nová třída Moto2. „Výsledky posledních dvou let nebyly úplně nejlepší, ale občas se objevil nějaký, který odpovídal našim plánům. Měl jsem ale příležitost svézt se na silnější motorce. Beru to jako zkušební období a uvidím, jak zkušenosti zúročím dál,“ přemítal český závodník nad svým působením ve čtvrtlitrech při pondělním setkání s novináři, kde byla jeho spolupráce s italským týmem potvrzena.

Zatímco v malorážkách dokázal Pešek bojovat o přední umístění a v roce 2007 dokonce dva závody MS vyhrál, ve dvěstěpadesátkách se s polotovárním motocyklem radoval z každého umístění mezi deseti nejlepšími a v obou sezónách skončil celkově šestnáctý. „Konkurence byla veliká, takže to, co bylo, bylo uspokojující. Je třeba si vzít to důležité a využít to v dalších letech,“ nehodlá se pitvat v minulosti. „Nepřemýšlím o tom, co bylo, ale o tom, co bude. Chci se vrátit na špičku, kde mě to moc bavilo,“ poodhalil ambice v nové kubatuře.

Co je kategorie Moto2
Jezdci budou mít k dispozici jednotné čtyřtaktní motory Honda o obsahu do 600 ccm a volitelné šasi. Motory budou zapečetěny a týmy je obdrží vždy před Velkou cenou a po závodu je opět vrátí. Pohonné jednotky budou přidělovány na základě losu a za poplatek bude možné získat pro další závod vítězný motor. Každý závodník bude mít k dispozici jen jeden motocykl. Do seriálu by se mělo zapojit zhruba deset výrobců šasi, na okruzích by se mělo utkávat kolem pětatřiceti závodníků.

Ve třídě Moto2 se Pešek poprvé v kariéře posadí na čtyřtaktní motocykl a tomu přizpůsobil i svou přípravu na start sezóny. Ještě tento týden odjíždí do Španělska, kde se pod vedením svého nového osobního kouče Miloše Čiháka – aktivního jezdce třídy superbike – a renomovaného jezdeckého trenéra Andyho Ibbotta bude seznamovat se strojem třídy supersport.

„Zatím jsem jezdil jen dvoutakty a proto jsem moc rád, že budu mít šanci vyzkoušet si na tři dny čtyřtakt. Potřebuji si na motorku co nejrychleji zvyknout a tohle se jeví jako dobrá varianta. Dostaneme nápovědu, co vylepšit do oficiálního testu, který bude v lednu ve Valencii. Fyzicky to ale nebude takový skok jako při přestupu ze stopětadvacítek do čtvrtlitrů,“ podotkl čtyřiadvacetiletý jezdec.

Peškův motocykl se připravuje v továrně japonské značky Moriwaki a český závodník věří, že i díky posilám ve svém týmu již nebude muset o elitní desítce jen snít. „Kolem mě se vytváří tým, který mi chyběl. Snad mi to pomůže k posunu kupředu. Je těžké hovořit o průběhu sezóny. Ale určitě bych se nechtěl hnout za hranici první desítky. A odtud už je to jen kousek k první pětce, od ní k pódiu…,“ dodal s úsměvem.

Příští ročník mistrovství světa startuje 11. dubna nočním závodem v Kataru. Ani v nadcházející sezóně nechybí v kalendáři šampionátu Velká cena České republiky, která se na Masarykově okruhu v Brně pojede 15. srpna.

Reklama