Hlavní obsah

Mladík Kornfeil chce v v motocyklovém šampionátu útočit na desítku

BRNO

Tři dny po sedmnáctých narozeninách čeká motocyklového jezdce Jakuba Kornfeila 11. dubna start do letošního mistrovství světa silničních motocyklů a hned v Kataru touží po umístění okolo desáté pozice.

Foto: Igor Šefr, ČTK

Motocyklový závodník Jakub Kornfeil bude letos jediným v MS do 125 ccm.

Článek

"Na této trati se jede závod pouze jednou do roka, jinak zde nikdo nemá možnost trénovat, takže mají všichni stejné podmínky. A nové okruhy mi nevadí. Na umělé osvětlení se dá také rychle zvyknout," uvedl na úterní tiskové konferenci Kornfeil. Loňský vítěz Poháru nováčků Red Bull odjel v uplynulé sezóně posledních pět dílů mistrovství světa, které mu pomohly získat zkušenosti.

Letos je po Karlu Abrahamovi a Lukáši Peškovi třetím českých pilotem, který zasáhne do celého seriálu. V nejslabší kubatuře do 125 ccm pomýšlí na celkové umístění od patnácté do osmnácté příčky. "Letošní sezóna bude seznamovací. Byl bych velmi spokojen, kdyby mi moje plány vyšly," řekl.

Loni si osahal okruhy v Austrálii a Malajsii, evropské tratě zná dobře. Nejezdil pouze na čtyřech tratích, které budou hostit MS. Spoléhá i na poznatky, které získává při hře na PlayStation. Na každý závod si vozí kolo, na němž si před startem projíždí trať.

Nemá rád stereotyp Masarykova okruhu

Z evropských okruhů má nejraději německý Sachsenring, kde už dosáhl několika úspěchů. Mezi méně neoblíbené řadí nizozemský Assen. Startoval zde dvakrát, ani jednou se mu závod nevydařil podle představ. A také mu příliš nevyhovuje brněnská trať. "Domácí fanoušci mi nevadí, psychickému stresu nepodléhám. Nemám rád stereotyp Masarykova okruhu. Rovinka, zatáčka, zase stejná rovinka a stejná zatáčka. Je to nuda. Například ve Španělsku jsou okruhy mnohem zajímavější a členitější," tvrdí Kornfeil, jenž se dostal k silničním motocyklům oklikou přes motokros a minibiky.

Do MS zasáhne v německém týmu Racing Germany, kde bude jeho spolujezdcem Japonec Tomojoši Kojama. Původně měl přislíbeno, že jako vítěz Red Bull seriálu odjede sezonu v týmu KTM, který se však po sezoně rozpadl. Z několika dalších nabídek zvolil jistotu v podobě pro něj známého německého týmu, který jej lákal už v průběhu minulé sezóny. Pojede na motocyklu Aprilia RS, který je předposledním továrním modelem. "Na podobném stroji jsem závodil loni v italském šampionátu. Současný model je trochu ostřejší a vyladěnější. Nebyl to pro mě velký skok," uvedl Kornfeil.

Reklama

Související témata: