Článek
„Na nové podmínky si nezvykám jen já, ale všichni soupeři,“ řekl nositel přezdívky Česílko, jemuž se při posledních testech příliš nedařilo. Navíc se v Jerezu dvakrát sbíral z tvrdého asfaltu, ale dobrou náladu mu to nezkazilo.
Motorku ještě stoprocentně neovládá
Alfou a omegou přípravy na první ostré vystoupení je najít optimální nastavení podvozku, což se technikům nepodařilo zcela vyřešit. To souvisí i s jezdeckým stylem, který musí Pešek do určité míry změnit. „Zatím volím jednu stopu, zatáčkami neprojíždím, jak bych měl a motorku stoprocentně neovládám,“ přiznal závodník, který má za sebou v mistrovství světa úspěšné účinkování ve stopětadvacítkách a zkušenosti z dvěstěpadesátek. Tato třída se loni stala minulostí a většina pilotů přestoupila do Moto2.
Z ne zcela zvládnuté situace je Pešek pár dnů před startem šampionátu mírně nervózní. „Kdybych byl úplně v klidu, asi by to nebylo normální. Docela mě ale těší, že jsem při posledních testech zaostal za nejrychlejším jezdcem o 1,9 vteřiny. To je už srovnatelné s tím, jak jsem na to byl loni ve dvěstěpadesátkách,“ přemítal.
„Potřeboval bych jezdit a jezdit. Přes startem sezóny to už bohužel není možné, ale závody budou určitě o něčem jiném,“ vyprávěl pilot, který v Jerezu obsadil mezi čtyřiceti jezdci třicáté místo. „Po kouskách jsme se zlepšovali. K ideálu tomu už myslím zase tolik nechybí. Nějaké změny na motorce se dají stihnout ještě před startem v Losailu, ale spíš se bude postupovat průběžně po krůčcích. Od prvních testů se můj pocit z motorky zlepšil, ale určitě nejsem spokojený.“
Z pádů je jenom potlučený
Pro dokonalé nastavení potřebují technici získat od jezdce informace. „Nejsem ve fázi, že bych dokázal přesně povědět, co motorka potřebuje,“ uznal Pešek. Proto kolem něj působí tým, do něhož patří specialista na podvozek od firmy Andreani Group a jezdecký trenér Andy Ibbott. Podle jezdcova osobního kouče Miloše Čiháka se z Peška stal solidní testovač.
„Lukáš není s novou technikou úplně sžitý, ale je důležité, že dokáže identifikovat. problémy. Vidím to tak padesát na padesát. Na jedné straně musíme zvládnout kompletně nastavení a techniku, o druhou polovinu úspěchu se musí postarat Lukáš na trati,“ uvedl Čihák, sám rovněž někdejší motocyklový závodník.
Z jerezských pádů si Pešek těžkou hlavu nedělá, i když ho poněkud zpomalily. Je ale rád, že skončily bez újmy na zdraví. „Jsem jenom potlučený. Karamboly způsobily okolnosti s poznáváním nastavení. Jezdil jsem třicátý, ale neměl jsem pocit, že bych byl pomalejší než ostatní. Je to tím, že všechny motory jedou stejně. Z toho pramení obrovská vyrovnanost,“ poznamenal a naznačil, že při závodech může být v první zatáčce pěkná tlačenice.
V Kataru se pokusí bodovat
„Nedokážu odhadnout, kde se budu pohybovat, první závod bude spíš hodně užitečný trénink, ale věřím, že si do Kataru nejedu pro třicáté místo. Uvidí se, jak se zorientuji, určitě zabojuji a pokusím se bodovat. Vyhrát bude chtít dvacet soupeřů, a tak bych mohl třeba skončit druhý...“ smál se čtyřiadvacetiletý závodník.
„Závody to budou zajímavé a našlapané. Nikdo nemá zásadní časový náskok, takže jasného favorita nevidím. Výhodu ale mají ti, kdo prošli MotoGP a mají zkušenosti s čtyřtaktními agregáty. Ostatní zřejmě řeší podobné problémy jako já,“ dodal.