Hlavní obsah

Motocyklista Kornfeil nakoukl do šampionátu už loni, letos ho čeká kompletní sezóna

BRNO

Je sedmnáctiletý Jakub Kornfeil nováčkem mistrovství světa nebo ne? Tato otázka jednoznačnou odpověď postrádá: loňský vítěz Red Bull MotoGP Rookies Cupu vstupuje do sezóny s puncem čerstvého stabilního jezdce šampionátu, nicméně jeho osobní konto zdobí už pět světových zářezů. Ty hodlá od neděle, kdy se jede v Kataru úvodní díl šampionátu, pravidelně rozšiřovat v barvách německé stáje.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Jakub Kornfeil při přípavě motocyklu v boxech.

Článek
Fotogalerie

V dramatické koncovce loňského Red Bull MotoGP Rookies Cupu v rámci Velké ceny na Masarykově okruhu prokázal Kornfeil pevné nervy i strategické myšlení. „Přál jsem si umístění kolem pátého místa a každý vyšší stupínek jsem bral jako nadplán. Vítězství je můj životní úspěch,“ hodnotil mladík z Rohatce u Hodonína své druhé vystoupení v pohárovém klání. A kdyby verdikt, dávající seriálu oficiální razítko juniorského mistrovství světa, nepřišel až letos, mohla se česká silnice chlubit prvním králem okruhových bitev.

Kornfeilův skvělý výsledek nestačila pokrýt ani první smítka prachu a už necelý měsíc po Brně debutoval v Misanu na startovním roštu Velké ceny San Marina. Čínské stopětadvacítce Loncin zoufale scházel výkon, přesto však teenager druhé poloviny loňské sezóny nelituje. „V těch pěti Velkých cenách jsem se hrozně moc naučil. Nejde jen o to sednout na motorku a jet. Pokud chcete mít úspěch, musíte být perfektně sžitý s týmem a sám si diktovat technické požadavky,“ shrnul Jihomoravan dojmy z prvních vystoupení na světové scéně.

Udělal dojem na týmového bosse Heidolfa 

Jeho cesta do kádru stálých jezdců šampionátu třídy 125 ccm však nebyla přímočará. Projekt týmu Red Bull Grand Prix zůstal na papíře, a tak se otec Marek proměnil v intenzivního vyjednavače. Happyendem skončily až námluvy s Racing Teamem Germany, šéfovaným Dirkem Heidolfem.

„Na jeho aprilii jsem jel loni mezinárodní německý šampionát na Sachsenringu. V napínavém závodě jsem dojel druhý a od té doby měl o mě pan Heidolf velký zájem,“ poukazuje Kornfeil na fakt, že uzavření smlouvy nelze charakterizovat jako stehy šité horkou jehlou.

Neméně přesvědčivý důkaz o svém talentu předvedl v loňském mistrovství Itálie. Z půltuctu závodů startoval v pěti, přesto ještě do závěrečného dílu v Mugellu nastupoval s nadějí na medailové umístění. Blýskl se nejrychlejším kolem, ve finální fázi závodu mu však odešel tlumič řízení a musel se spokojit se čtvrtou příčkou.

Cílem je posbírat nějaké body

Kitovou stopětadvacítku Aprilia RSW týmu Racing Germany si student břeclavské průmyslovky odzkoušel v minulých týdnech při IRTA testech ve Valencii a Jerezu. S mechaniky musel řešit problémy s motorem a podvozkem, navíc spadl a rozbil motorku. „Potěšilo mne, jak v týmu všechno perfektně šlape. Domlouváme se anglicky a spolupráce je zatím parádní,“ těší Kornfeila týmová atmosféra.

Dějiště nadcházející Velké ceny Kataru pod umělým osvětlením patří mezi skupinu tratí, které nezná. „Ale stájový kolega Tomoyoši Koyama mi řekl, že se nemám čeho bát, že si po prvním tréninku zvyknu... Když posbírám nějaké body a na konci sezóny to vyjde do 18. místa, budu spokojený,“ uzavírá Kornfeil.

Reklama

Související témata: