Hlavní obsah

Motocyklisté Abraham i Pešek se dokázali v nové kubatuře Moto2 probít k bodům

LOSAIL

Oba čeští jezdci se dokázali i ze zadních pozic startovního roštu Moto2 probít na bodované pozice úvodního závodu mistrovství světa silničních motocyklů. Karel Abraham dojel pod světly v Kataru čtrnáctý, Lukáš Pešek hned za ním.

Foto: Fadi Al-Assaad , Reuters

Prvním vítězem velké ceny v letošním mistrovství světa silničních motocyklů se stal v Kataru ve stopětadvacítkách Španěl Nicolas Terol.

Článek
Fotogalerie

V nové třídě užívající identické čtyřtaktní šestistovkové motory Honda, sice Abraham po nepovedené kvalifikaci vyrážel až ze šesté řady a Pešek dokonce ze sedmé, nakonec se však dokázali mezi elitní patnáctku procpat. V poslední třetině závodu totiž oba výrazně zrychlili, což jim zajistilo posun o několik míst. Nečekaný triumf slavil Japonec Tomizawa.

"Při nájezdu do posledního kola jsem byl sedmnáctý, ale nechtěl jsem odjet bez bodů a proto jsem se rozhodl útočit. Měl jsem jak Willairota, tak Di Meglia přečtené, protože jsem za nimi už jel delší dobu a věděl jsem, kdy zaútočit," přiznal Pešek.

"Bohužel jsem nenajel do poslední zatáčky tak, jak bych chtěl a Di Meglio mě znovu předjel. Naštěstí mi to na něj ještě na cílové rovince vyšlo a odvážím si první Moto2 bod, za který jsem po testech, ale i trénincích, v nichž jsem se pohyboval na chvostu, velmi rád."

Abraham získával v nájezdech do zatáček

Se dvěma body byl nakonec spokojen i Abraham, i když věřil, že jich odvezu z Kataru trochu víc. "Škoda, sobotní kvalifikace, mohlo to  být výrazně lepší. Start ze šesté řady byl hodně těžký. Pracně jsem musel dohánět ztrátu. Jelo se mi ale dobře, od poloviny závodu jsem měl hodně rychlá kola a to mě posunovalo dopředu. Soupeře jsem dojížděl a při předjíždění využíval hlavně toho, že jsem byl lepší na brzdy. Na rovinkách jsem na top speed zase ztrácel, ale v nájezdech do zatáček to naopak soupeřům vrátil," vysvětloval.

Vítěz kvalifikace Španěl Elias dojel až čtvrtý. S ním z první řady startující De Angelis ze San Marina a Němec Bradl upadli hned ve druhé zatáčce, přičemž prvně jmenovaný nebyl schopen odejít po svých. Technická závada vzápětí vyřadila i dalšího z favoritů Španěla Simona.

Rossi slavil 104. triumf v Grand Prix

Stopětadvacítky naprosto ovládli Španělé, kteří už po kvalifikaci obsadili kompletně první řadu roštu. V závodě pak na stupně vítězů nikoho nepustili, i když z pole position startující sedmnáctileletý Marquez dojel až třetí a předstihli ho dva zkušenější krajané. Terol dosáhl třetího vítězství v kariéře. Český mladík Jakub Kornfeil byl docela spokojen s 19. místem v cíli.

Těsně před místní půlnocí vrcholící závod MotoGP skončil pádem už v pátém kole pro lídra a vítěze kvalifikace Australana Stonera, což nabídlo 104. vítězství Italu Valentino Rossimu. Za něj se mohutným finišem protáhl týmový kolega Lorenzo.

Velká cena Kataru, úvodní podnik MS silničních motocyklů
Do 125 ccm (18 kol): 1. Terol (Šp., Aprilia) 38:25,644 min, 2. Vazquez +2,395 s, 3. Marquez +2,450, 4. Espargaro (všichni Šp., Derbi) +2,840, 5. Cortese (Něm., Derbi) +3,526, ...19. Kornfeil (ČR, Aprilia) +56,496.
Moto2 (20 kol): 1. Tomizawa (Jap., Honda Suter) 41:11,768, 2. Debon (Šp., Honda FTR) +4,656, 3. Cluzel (Fr., Honda Suter) +4,789, 4. Elias (Šp., Honda Moriwaki) +6,978, 5. Rolfo (It., Honda Suter) +7,178, ...14. Abraham (ČR, Honda RSV) +21,973, 15. Pešek (ČR, Honda Moriwaki) +26,265.
MotoGP (22 kol): 1. Rossi (It.) 42:50,099 min, 2. Lorenzo (Šp., oba Yamaha) +1,022 s, 3. Dovizioso (It., Honda) +1,865, 4. Hayden (USA, Ducati) +1,876, 5. Spies (USA, Yamaha) +3,903.
Šampionát pokračuje 25. dubna v japonském Motegi.

Reklama

Související témata: