Článek
„Už to celkem jde, po předsezónních testech to vypadalo hůř,“ pokyvoval hlavou čtyřiadvacetiletý Pražan. Největším problémem nové třídy s identickými šestistovkovými motory je prý její vyrovnanost. V jedmom kole do sekundy vejde i třicet závodníků. Těžko se předjíždí a dílčí zlepšení nemusí znamenat posun dopředu. „Usilovně na zlepšení pracujeme a trochu se zlepšujeme, chtělo by to mít ale někdy také trochu štěstí. Snad to brzy vyjde a proniknu do top ten,“ přeje si.
Podle Peškova osobního kouče Martina Čiháka udělal pilot kus práce, ale stále se sám i tým kolem něj musí učit, jak nastavit motocykl. „Máme tři základní oblasti, na něž se zaměřujeme. Je to pérování, prokluz spojky a palivová mapa. V Moto2 je všechno nové, naproti tomu ve dřívějších dvoutaktních dvěstěpadesátkách jezdily léta spolehlivě motocykly Aprilia. Každý věděl, jak je nastavit, tady to je úplně jinak. Hlavně musím správně využívat spojku. Když funguje špatně, tak motorka před zatáčkou zareaguje zpomalením a někdy i zablokováním zadního kola. Pokud ale umíte spojku správné nastavit, získáváte,“ vysvětlil Čihák.
Učení na vypůjčeném supersportu
Na zažití správného chodu spojky se snaží zapracovat mezi dvěma Grand Prix, kdy ovšem nemají k dispozici závodní stroj. „Půjčujeme si šestistovkový motocykl třídy supersport, který má blízko k Moto2. Namontujeme do něj podobnou vypůjčenou spojku a pomáhá to. Jen není snadné se dostat někam okruh. Teď před Itálií Lukáš takhle testoval třikrát v Brně a na Slovensku, což je nadstandard,“ pravil Čihák, který s Peškem ve volném termínu zajel i do Kolína nad Rýnem na finále hokejového mistrovství světa.
„Titul mi dodal impuls do další práce. Hokejisté byli příkladem vystoupání na vrchol v případě, kdy se jim v průběhu šampionátu moc nedařilo a skoro vůbec nevěřilo. Jejich úspěch se zrodil z těžké práce, a o to jsou zlaté medaile cennější,“ povídal závodník, který byl ještě před motocyklovou kariérou velikým fotbalovým talentem.
Jatka v první zatáčce
Až nebude Pešek ztrácet v kvalifikacích a bude mít slušné postavení na startovním roštu, věří, že s nejlepšími udrží krok. „Jenže po prvním kole je všechno prakticky rozdané. Potřebuji chytit tempo a odjet s nimi. Jakmile jsou favorité ujetí, jezdím téměř totožné časy, co oni. Jinak jsou závody ze začátku docela jatka. Každý chce vyhrát, a proto se všichni bezhlavě řítí do první zatáčky, prostě maso,“ usmíval se před cestou do Mugella.
Na okruh ležící mezi Florencií a Boloňou se Pešek docela těší. „Líbí se mi tam. Pro mě je to pohodová trať s dlouhými rovinkami. V roce 2006 jsem tam poprvé vyhrál kvalifikaci a v závodě dojel třetí. To bylo ve stopětadvacítkách. Třída Moto2 se jim svým způsobem trochu podobá. S řadou soupeřů se znám a v malorážkách s nimi jezdil. Nebylo by od věci stát po letech zase na bedně. Vzhledem k vyrovnanosti soupeřů to není tak nereálné. Jednou můžu být třicátý, jindy klidně vyhrát, šanci má každý,“ dodal.