Hlavní obsah

Smrž jel superpole s křivým řízením, musí v Brně startovat až z páté řady

BRNO

Třídílné sobotní superpole, které určovalo pořadí na startovním roštu pro nedělní devátý závod MS superbiků, skončilo pro Jakuba Smrže na brněnském Masarykově okruhu velmi brzy. Po pádu v závěru volného tréninku neměli mechanici českého jezdce totiž dost času na opravu pokřiveného řízení motocyklu Aprilia, a tak v první čtvrthodinové části superpole stihl odjet jediné rychlé kolo. V něm dosáhl až 17. čas, do obou nedělních jízd tak musí startovat z páté řady.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Český motocyklový závodník Jakub Smrž na brněnském okruhu

Článek

Jury umožnila účast v superpole nakonec devatenácti jezdcům, přičemž do druhé části jich pustila šestnáct a do závěrečné desetiminutovky už tradičně jen osm nejlepších. „Hodně mě mrzí, jak to dopadlo, protože jsem si na novou motorku rychle zvyknul a věřil si dokonce i na tu osmičku, jenže po přechodu k Aprilii nemám náhradní stroj, takže mi ten pád způsobil velké komplikace,“ řekl Smrž podle nějž se právě v tom tréninku ukázalo, že se po bleskové změně značky ještě s motorkou seznamuje.

„Pořádně to na ní ještě neumím. Možná i proto jsem byl v zatáčce až moc rychlý a zavřelo se mi přední kolo. Bohužel se tím pádem ale pokřivilo řízení. Nejen řídítka, ale přetočil se jeho celý krk a zbývala nám necelá půlhodina na opravu, což byl doslova šibeniční čas,“ dodal s tím, že měl i strach, jestli mu vůbec traťoví komisaři stihnou přivézt motorku do depa.

„Mechanici se ji pak snažili uvést alespoň do určité míry do provozuschopného stavu, ale času bylo fakt málo a když jsem zkusil vyrazit na dráhu, nejelo se s ní dobře. Udělali jsme všechno možné, alespoň jedno rychle kolo jsem risknul a nakonec chybělo hrozně málo, abych se dostal dál,“ dodal Smrž, jenž přitom v obou částech kvalifikace dosáhl lepších časů než právě v první části superpole, kde by k postupu potřeboval být jen o třiadvacet setin sekundy rychlejší.

Největším smolařem Corser

Hned na dva pády během superpole doplatil úřadující vicemistr světa Japonec Noriyuki Haga, neměl už pak naději zlepšit patnáctý čas. Rovněž až ze čtvrté řady bude v neděli startovat i aktuálně druhý muž letošního šampionátu Brit Leon Haslam. Největším smolařem se stal australský tovární jezdec BMW Troy Corser, jehož v pátek při tréninkovém pádu trefil motocykl do helmy. Vyvázl bez zlomenin, jen s otřesem mozku a byl už propuštěn z brněnské nemocnice, lékaři mu ale start v závodě velmi důrazně nedoporučili.

Naopak absolutně spokojen může být 39letý Ital Max Biaggi, jenž v superpole dosáhl druhého času. Vyrazí tak z první řady a může hýčkat naději na svůj jubilejní desátý triumf na Masarykově okruhu. „Trať mám opravdu hodně rád, sedí mi její členitost a snad mi to na ní zase vyjde,“ doufá od poloviny května v superbikovém šampionátu neporažený Biaggi, jenž letos dosáhl čtyřikrát double a celkově vede už s náskokem 37 bodů.

Z prvního místa odstartuje Crutchlow

Pole position patří Britu Calu Crutchlowovi, jenž byl nejrychlejší ve všech třech částech superpole a nakonec i časem 1:58,018 vytvořil nový superbikový rekord Masarykova okruhu. O více než tři desetiny vteřiny přitom zlepšil dva roky starý čas Australana Troye Baylisse. Zvláštností letošního superpole v Brně je fakt, že v první řadě budou stát stroje čtyř značek, překvapivě ale mezi nimi není žádná Ducati, byť jich ve startovním poli figuruje nejvíc (6).

Brit Cal Crutchlow na závodech superbiků v Brně. foto: ČTK/Igor Zehl

Nedělní jízdy MS superbiků startují ve 12 h, resp. v 15.30 hodin.V doprovodném programu se od 13.30 h jede v Brně i MS kategorie supersport, kde v barvách české stáje Intermoto startuje na divokou kartu Tomáš Holubec, a nedělní program na okruhu začíná už v 10.40 h závodem Poháru FIM třídy superstock, v němž se představí české trio Ondřej Ježek, Michal Salač a Michal Šembera.

Výsledky superpole MS superbiků:
1. Crutchlow (Brit., Yamaha) 1:58,018 min, 2. Biaggi (It., Aprilia) 1:58,743, 3. Rea (Brit., Honda) 1:59,094, 4. Xaus (Šp., BMW) 1:59,135, 5. Guintoli (Fr., Suzuki) 1:59,179, 6. Scassa (It., Ducati) 1:59,393, ..17. Smrž (ČR, Aprilia) 2:00,341.

Reklama

Související témata: