Rubriky:

Motocykly

Smrž: Pád nebyl vlastní vinou, do depa jsem musel kvůli gumě

11. července 2010 17:57

Od závodní premiéry se superbikovým motocyklem Aprilia Jakub Smrž raději moc neočekával. Přesto se v brněnském depu zračilo v jeho tváří rozladění, že v devátém podniku mistrovství světa obě jízdy končil po pádu předčasně.

 

Ivana Roháčoková

Jste hodně zklamaný, že jste ani v Brně nepřerušil sérii už šesti nedokončených jízd?

Výsledkově to určitě zklamání je, ale příčiny nedojetí v Brně byly tentokrát zcela jiné než předchozí technická trápení se značkou Ducati. Na aprilii jsme se myslím dokázal docela solidně adaptovat, na nedělních nezdarech se podepsala cizí zavinění a částečně i moje chyby.

Vyčítáte si pády v obou jízdách?

Tomu prvnímu nešlo zabránit, protože mě krátce po startu, kdy jsem volil rychlou vnější stopu a dral se dopředu z páté řady roštu, trefila padající motorka soupeře. Upadl jsem sice hned v první zatáčce, což se tady loni při Velké ceně stalo třeba i Abrahamovi, ale u mě to nebylo vlastní vinou. Trefila mě letící motorka soupeře, s tím nešlo nic udělat. Ve druhé jízdě pak už pád ani nic neřešil, tam nastal malér s nevyhovující zadní gumou, která házela a musela se vyměnit. To je bohužel problém, který neodhalíte předem a občas se prostě vyskytne.

Uvědomil jste, že tou zastávkou v boxech ale ztrácíte naději na solidní umístění?

To mi bylo jasné, ale nemělo přece smysl kroužit po dráze o dvě, tři vteřiny na kolo pomaleji než soupeři a čekat, jestli jich nepopadá tolik, že by na mě zbyl nějaký bod. Z boxů jsem se vrátil na trať kvůli sbírání dat a abych měl možnost si novou motorku, s níž se ještě pořád seznamuju, pořádně osahat v ostrém závodě. Jel jsem pak úplně naplno, bohužel přišlo klasické podklouznutí...

Čím bylo způsobeno?

Zavřelo se mi v zatáčce přední kolo. S jeho přilnavostí máme potíže, možná to s aprilií ještě tolik neumím. Bylo to vlastně podobné jako při sobotním pádu ve volném tréninku, což mi pak i hodně zkomplikovalo situaci pro superpole, které určuje pozice na startovním roštu.

Právě tou nehodou vám po vydařené kvalifikaci začaly v Brně potíže...

Po přechodu k Aprilii nemám náhradní stroj a bohužel se tím tréninkovým pádem pokřivilo řízení. Nejen řídítka, ale přetočil se jeho celý krk a zbývala necelá půlhodina na opravu, což byl doslova šibeniční čas. Udělali jsme všechno možné, alespoň jedno rychle kolo jsem v první části superpole risknul, ale stačilo to jen na sedmnácté místo na startu, což nebyla zrovna nejlepší výchozí pozice a od ní se pakodvinulo i hodně věcí v závodě.

Celkově jste v mistrovství světa klesnul už na čtrnácté místo, jaké máte plány do zbývajících čtyř podniků šampionátu?

Teď to není až tolik o bodech jako se spíš budu snažit maximálně objevit potenciál Aprilie. „Věřil jsem, že mě v Brně nový stroj tak trochu osvobodí od tlaku prostředí, jenže nebylo to vůbec jednoduché. Mám jen jednu jistotu, rozhodně nemohu být doma příští rok horší.

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly