Hlavní obsah

Smrž: Pád nebyl vlastní vinou, do depa jsem musel kvůli gumě

Martin KézrPrávo

Od závodní premiéry se superbikovým motocyklem Aprilia Jakub Smrž raději moc neočekával. Přesto se v brněnském depu zračilo v jeho tváří rozladění, že v devátém podniku mistrovství světa obě jízdy končil po pádu předčasně.

Foto: Ivana Roháčoková

Český motocyklista Jakub Smrž na brněnském okruhu

Článek

Jste hodně zklamaný, že jste ani v Brně nepřerušil sérii už šesti nedokončených jízd?

Výsledkově to určitě zklamání je, ale příčiny nedojetí v Brně byly tentokrát zcela jiné než předchozí technická trápení se značkou Ducati. Na aprilii jsme se myslím dokázal docela solidně adaptovat, na nedělních nezdarech se podepsala cizí zavinění a částečně i moje chyby.

Vyčítáte si pády v obou jízdách?

Tomu prvnímu nešlo zabránit, protože mě krátce po startu, kdy jsem volil rychlou vnější stopu a dral se dopředu z páté řady roštu, trefila padající motorka soupeře. Upadl jsem sice hned v první zatáčce, což se tady loni při Velké ceně stalo třeba i Abrahamovi, ale u mě to nebylo vlastní vinou. Trefila mě letící motorka soupeře, s tím nešlo nic udělat. Ve druhé jízdě pak už pád ani nic neřešil, tam nastal malér s nevyhovující zadní gumou, která házela a musela se vyměnit. To je bohužel problém, který neodhalíte předem a občas se prostě vyskytne.

Uvědomil jste, že tou zastávkou v boxech ale ztrácíte naději na solidní umístění?

To mi bylo jasné, ale nemělo přece smysl kroužit po dráze o dvě, tři vteřiny na kolo pomaleji než soupeři a čekat, jestli jich nepopadá tolik, že by na mě zbyl nějaký bod. Z boxů jsem se vrátil na trať kvůli sbírání dat a abych měl možnost si novou motorku, s níž se ještě pořád seznamuju, pořádně osahat v ostrém závodě. Jel jsem pak úplně naplno, bohužel přišlo klasické podklouznutí...

Čím bylo způsobeno?

Zavřelo se mi v zatáčce přední kolo. S jeho přilnavostí máme potíže, možná to s aprilií ještě tolik neumím. Bylo to vlastně podobné jako při sobotním pádu ve volném tréninku, což mi pak i hodně zkomplikovalo situaci pro superpole, které určuje pozice na startovním roštu.

Právě tou nehodou vám po vydařené kvalifikaci začaly v Brně potíže...

Po přechodu k Aprilii nemám náhradní stroj a bohužel se tím tréninkovým pádem pokřivilo řízení. Nejen řídítka, ale přetočil se jeho celý krk a zbývala necelá půlhodina na opravu, což byl doslova šibeniční čas. Udělali jsme všechno možné, alespoň jedno rychle kolo jsem v první části superpole risknul, ale stačilo to jen na sedmnácté místo na startu, což nebyla zrovna nejlepší výchozí pozice a od ní se pakodvinulo i hodně věcí v závodě.

Celkově jste v mistrovství světa klesnul už na čtrnácté místo, jaké máte plány do zbývajících čtyř podniků šampionátu?

Teď to není až tolik o bodech jako se spíš budu snažit maximálně objevit potenciál Aprilie. „Věřil jsem, že mě v Brně nový stroj tak trochu osvobodí od tlaku prostředí, jenže nebylo to vůbec jednoduché. Mám jen jednu jistotu, rozhodně nemohu být doma příští rok horší.

Reklama

Související témata: