Hlavní obsah

Pešek s rukama v klíně nesedí. A věří, že bude opět jezdit mezi prvními

PRAHA

Do poslední chvíle doufal, že se celá situace urovná. Náhlý vyhazov Lukáše Peška z týmu Matteoni Racing překvapil i samotného českého jezdce, uvěřil mu ale až v momentě, kdy na vlastní oči viděl, jak z jeho motorky odlepují číslo a z boxu mizí jeho jmenovky. „Byl to hodně zvláštní pocit. Ale už jsem dospělý člověk,“ komentuje brzy pětadvacetiletý závodník rozchod s italským týmem.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Lukáš Pešek

Článek

„Až v Aragonu mi pan Matteoni sdělil důvody jeho rozhodnutí. Můj osobní trenér Miloš Čihák mu prý příliš kecal do práce a nelíbil se mu ani náš specialista na podvozek, kterého jsme platili ze svého a který mi podle mého hodně pomohl. Neměl jsem výsledky, to je pravda. Ale to jsem ve smlouvě podmíněné neměl. Navíc jsem prý také pomlouval tým a kazil jeho jméno... Z mé strany ale nikdy nešlo o pomluvy, jen konstatování situace,“ líčil Pešek na pondělní tiskové konferenci.

Nečekané rozhodnutí majitele italské stáje se nepodařilo zvrátit ani zástupcům hlavní sponzora českého jezdce - České pojišťovny. „I nám přišel od Matteoniho e-mail, který ale neměl žádnou právní validitu. Jednali jsme proto osobně přímo v Aragonu. On neustoupil, přestože ve smlouvě bylo jasně formulováno, že za Lukáše může být postaven náhradník jen v případě nemoci nebo zranění. Proto jsme hned následující den předali týmu výpověď ze smlouvy,“ uvedl šéf projektu podpory Lukáše Peška v ČP Pavel Vokatý.

Moriwaki hrozilo odebráním stroje

Za rozchodem stáje s českým jezdcem stojí údajně finanční problémy týmu. „Měli jsme informace od Lukáše i Miloše Čiháka, že tým není připraven na to, aby mohl profesionálně odjet sezónu. Pro tým to asi bylo řešení finančních problémů, o čemž svědčí i to, že motorku zaplatil společnosti Moriwaki až den před Velkou cenou,“ doplnil Vokatý. Zástupci japonského výrobce se prý ve Španělsku dokonce chystali stroje italskému týmu odebrat.

Pešek se dostal do nepříjemné situace, s ohledem na zmíněné problémy ale ničeho nelituje. „I kdybychom se domluvili na dojetí sezóny, tak by to nebylo ideální. Naopak by to asi skončilo průšvihem, protože Matteoni dluží, kam se podívá,“ říká. „A byli jsme třeba jediný tým u Moriwaki, který jezdil s první verzí vidlice a rámu. Ptal jsem se, jestli je možné vyměnit data s jinými jezdci a bylo mi řečeno, že ano, že se to dělá, ale my že jsme jiný případ,“ poodhaluje zákulisí.

Trénuje jako obvykle

Peškovi zástupci nyní hledají možnost, zda by mohl český závodník startovat ve zbytku letošní sezóny. Šancí však mnoho není. „Nejde ani tak o finance, ale v Moto2 prostě nyní místa nejsou. Před měsícem a půl by se něco asi našlo, aktuálně ne. Nadcházející tři závody v Japonsku, Malajsii a Austrálii se proto asi nepodaří zrealizovat,“ poznamenal Vokatý.

Malá naděje žije pro závěrečné podniky v Portugalsku a španělské Valencii. Pešek proto nesedí s rukama v klíně a pokračuje v přípravě. „Trénuji, jako kdybych měl dál závodit. Čekám, co můj manažer a lidé z ČP. Třeba mi zavolají, že závodím a já odletím,“ doplnil český jezdec.

Současně se ale rozeběhla jednání směrem k nadcházející sezóně. „Hned v Aragonu mi byla nabídnuta stopětadvacítka, kterou jsem ale s díky odmítl. Nechci udělat krok zpět. Chci se prosadit v Moto2. Pořád jsem rychlý a myslím, že je reálné dostat se opravdu dobrého týmu a zajíždět dobré výsledky, být mezi prvními. Práci si nehledám. Doufám, že ještě pár let závodit budu,“ uzavřel optimisticky Pešek.

Reklama