Rubriky:

Motocykly

S "brutální" motorkou by chtěl Abraham porazit i kritizujícího Stonera

12. listopadu 2010 16:33 - BRNO/PRAHA

V neděli se ve Valencii rozloučil s třídou Moto2 premiérovým vítězstvím, v průběhu týdne na stejném místě poprvé otestoval stroj Ducati z kategorie MotoGP, do níž naskočí v příští sezóně. V souboji s časem i elitními soupeři se Karel Abraham zatím neztratil. V pátek odpoledne pak ochotně odpovídal na spousty otázek čtenářů Sport.cz při on-line chatu.

 

Igor Šefr, Právo

Abraham si teprve zvyká na nový stroj, takže logicky řada otázek směřovala na rozdíly mezi třídami Moto2 a MotoGP. "Rozdíl je obrovský. Těžko říct, co je plus nebo minus. Když motorku dobře využíváš, tak je celá plus," smál se při odpovědi Abraham.

"Motorka má brutální výkon a není vůbec jednoduché na ní jet, ale je to super zážitek. Stejně tak je těžké využívat na sto procent brzdy, gumy atd. Ducati má zhruba 150 kilogramů a 250 koní. Maximálku jsem jel necelých 330 kilometrů za hodinu," prozradil zvídavým čtenářům.

On-line chat s Karlem Abrahamem

Ze začátku sezóny má mít k dispozici stejný stroj jako motocyklový fenomén Valentino Rossi, jeho idol mezi závodníky. "Valentino je velký showman a je to na něm vidět. Samozřejmě je extratřída mezi závodníky. Ale spolu jsme se bavili jen párkrát, takže žádní velcí kamarádi určitě nejsme," přiznává skromně mladý Čech.

Stonera chce porazit

To s jiným konkurentem z MotoGP si do oka asi příliš nepadne, Casey Stoner se o Abrahamovi nedávno vyjadřoval dost nelichotivě. "Co říkal Casey je jeho věc, nijak extrémně to moje výsledky neovlivnilo. Samozřejmě jsme se už párkrát setkali, ale žádná konfrontace neproběhla. Rád bych jej někdy porazil, ale podle posledních testů to vypadá, že mu to velice půjde," zůstává nad věcí.

Přestupem do náročnější kategorie závodů na sebe přenesl i větší riziko pádu na okruhu. "Na to se ale nedá připravit, pády trénujeme jen naživo," usmál se nad dotazem dalšího z čtenářů. Přesto nebezpečí svého sportu nezlehčuje, vždyť japonský závodník Tomizawa dokonce pád v GP San Marina zaplatil životem. "Mám respekt. Určitě nepadám dobrovolně, tu možnost si ale musíme všichni uvědomovat. Tomizawy je mi moc líto, byl to super kluk," zvážněl Abraham.

I v MotoGP mu zůstane závodní číslo 17, hodně podobný by měl být i design nového motocyklu, do královské kubatury ostatně přestupuje celý jeho tým. Stroj, s kterým vyhrál závod Moto2 ve Valencii už zůstane nevyužitý. "Doufám, že motorku si necháme na památku do muzea."

Když se Abraham neprohání po závodním okruhu, i ve volném čase vyhledává zábavu, která mu zvedne adrenalin. "Mám rád spoustu extrémních sportů, skákání s padákem, střelbu, přes zimu běžně trénujeme dvakrát do týdne motokros. Pořád bych si rád skočil do pěny backflip, ale myslím, že teď už by to asi jen tak neprošlo," uznává vyšší zodpovědnost vůči novému zaměstnavateli.

Na holky na startu není čas

V soukromí vlastní motocykl Honda Hornet, ale nejen stroje s řídítky jsou jeho vášní. "Určitě bych se strašně rád svezl ve formuli 1. Také jsem měl možnost jet závody aut s vozem Seat Leon při epilogu v Brně a byla to úžasná zkušenost. Motorky mě ale asi baví o maličko víc," tvrdí.

Při závodech se musí stoprocentně soustředit. "Hodně myslím na taktiku jízdy, jestli jet za někým, předjíždět, rvát se dopředu... A samozřejmě na jízdu jako takovou, protože s každým kolem se motorka chová jinak," vysvětluje. "A před startem jsem jako každý jiný nervózní. Tam máš tolik nervů, že rozptylovat se těma holkama okolo, na to opravdu není čas," odvětil na jednu z posledních otázek.

grg, Sport.cz

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly