Hlavní obsah

Peškova nejistota trvá. Naopak se rýsuje varianta, že příští rok vůbec nepojede

PRAHA

Poslední dny roku 2010 určitě nejsou pro motocyklového závodníka Lukáše Peška obdobím klidu a pohody. Možnost, že by se vrátil do mistrovství světa v barvách katarského týmu QMMF Racing a příští rok opět startoval v nové kubatuře Moto2, přestala před několika dny existovat. Naopak se v poměrně reálných obrysech jeví skutečnost, že se pražský rodák ocitne v roce 2011 bez angažmá.

Foto: Česká pojišťovna

Lukáš Pešek s osobním koučem Milošem Čihákem. Po nevydařené sezóně je možné, že český závodník bude příští rok bez práce.

Článek

Přitom ještě v první polovině listopadu vypadalo pro českého jezdce všechno velice optimisticky. První informace hovořily o tom, že se s Katařany, potažmo se stájovým manažerem Násirem bin Chalífou al-Attíjou, jenž je současně prezidentem katarské motocyklové federace, viceprezidentem FIM a šéfem okruhu Losail. dohodl na spolupráci. Jeho nominace byla tenkrát už dokonce zaslána Mezinárodní asociaci závodních týmů IRTA.

Pešek byl nadšený. „Jedná se o místo v týmu s velkou perspektivou. Těším se na příští sezonu," uvedl tehdy v tisku. Jenže o měsíc později bylo všechno jinak. „Vyslanci katarského týmu přijeli do Prahy dojednat finální podobu smlouvy, ale s Peškovým partnerem Českou pojišťovnou nenalezli shodu v jednom bodě a na něm se všechno zhroutilo,“ uvedl závodníkův bývalý spolupracovník Miloš Čihák.

Na vině prý byla sporná pasáž smlouvy

Právě Čihák, který byl zároveň Peškovým osobním koučem při jeho letošním nepovedeném angažmá (italská stáj Matteoni Racing ho před zářijovým závodem v Aragonu navzdory platné smlouvě propustila), přivedl čtyřiadvacetileho pilota na myšlenku startovat v katarském týmu. „Společně s Lukášovým mechanikem Danem Petákem jsme se stali členy QMMF Racingu a nabídli ho jako jezdce,“ říká Čihák, který bude ve stáji působit v roli technického koordinátora.

„Jevilo se to nadějně, Lukáš odjel do Kataru na takové řekněme seznámení. Na důkaz, že je všechno myšleno vážně, se začala vytvářet podoba budoucí smlouvy a byla uzavřena dohoda o spolupráci za rámcových podmínek. To ale ještě neznamenalo podepsanou smlouvu. Nicméně Lukášův sponzor složil nezbytnou kauci a čekalo se na uzavření kontraktu,“ vypráví Čihák.

K uzavření smlouvy mezi katarskou delegací v čele s al-Attíjou a českou stranou reprezentovanou zástupci jezdcova hlavního sponzora ovšem nedošlo. „Nebyla to přímo otázka peněz,“ pokračuje Čihák. „Nedá se říci, že by šlo o něčí chybu, spíš o různé pohledy na smlouvu. Byla v ní sporná pasáž, z níž nebyla ani jedna strana ochotná ustoupit. Podmínkou angažmá byly sponzorské příspěvky a jednalo se o to, za jakých podmínek budou poskytnuty. Na tom se tým a protistrana nedohodly, ke shodě nedošlo ani při pozdějších snahách o záchranu.“

V katarské stáji zůstal Čihák se dvěma mechaniky

Cesty Peška s jeho druhy se tak rozcházejí. „Ve smyslu pracovním to v tuto chvíli tak je. Mě, Petáka a ještě dalšího českého mechanika Jana Izáka čeká v příštím roce v QMMF Racingu premiérová sezóna. Budu tam mít na starosti veškerou techniku. Možná se to všechno zdá, že jsme Lukáše hodili přes palubu, ale tak to určitě nebylo. To že k jednání vůbec došlo, byla moje a Danova zásluha. Teď se samozřejmě nabízí otázka, jestli se dá o nějaké zásluze mluvit,“ přemítá Čihák. „Za sebe ale můžu říct, že snahou, aby Lukáč získal angažmá, jsem strávil dva měsíce života. Ani ve snu mě ovšem nenapadlo, že by to nakonec nemělo vyjít.“

Na celou nadějně vypadající záležitost doplatil tedy jedině jezdec. Toho po přechodu ze stopětadvacítek, kde v roce 2007 dokázal vyhrát dva závody, opustilo štěstí. To že umí závodit, dokazoval tehdy prakticky v každé Grand Prix. Čeští fanoušci určitě nezapomněli na jeho manévry při bojích o stupně vítězů. Stačí si jen vzpomenout na dobu, kdy měl kvalitní motorku a potřebné zázemí.

„Nevím, kvůli čemu smlouva s katarskou stájí padla. Nejhorší na tom ale je, že v této chvíli nemám místo a vůbec netuším, co se mnou bude v příští sezóně. Můj manažer Davide Brivio na tom sice usilovně pracuje, ale nedá se říci, že by se momentálně něco konkrétního rýsovalo. Existuje proto varianta, že příští rok nic nepojedu. Je to tvrdé, ale sám s tím nic neudělám,“ dodal zklamaně Pešek.

Reklama