Hlavní obsah

Smrž: Kdyby mi někdo slíbil 5. místo na startu, doporučil bych mokrý ručník na hlavu

Ještě nikdy si při MS superbiků v Brně nevyjel tak dobrou startovní pozici jako letos. Jakub Smrž se po superpole spokojeně díval na schéma roštu, kde jeho jméno figurovalo ve druhé řadě. V boxu týmu Effenbert Liberty Racing pak ztěžka dosedl na židli, aby si utřel zborcenou tvář potem. Nebylo divu, venkovní teploměr na Masarykově okruhu ukazoval 31 stupňů Celsia, teplota dráha vyšplhala až na 51. Páté místo na startu je pro českého motocyklistu dobrým předpokladem pro bodový zisk z nedělních jízd osmého dílu letošního šampionátu.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Jakub Smrž při tréninku na osmý závod MS superbiků v Brně.

Článek

Tak co říkáte na svůj výsledek v superpole?

Sice jsem letos v šampionátu už čtyřikrát stál v první řadě roštu, ale v Brně, kde mi trať jezdecky moc nesedí a trochu se trápím s profilem trati i její šířkou, páté místo na startu beru. Kdyby mi ho někdo sliboval před pár dny, tak bych mu doporučil dát si mokrý ročník na hlavu.

To jste si na domácí závod tak málo věřil?

Předchozí dva závody v Misanu a Aragonu se mi vůbec nepovedly, pocitově jsem na tom před Brnem nebyl nejlépe. Navíc moje dosud nejlepší místo na startu při domácím podniku superbikového šampionátu bylo osmé z roku 2008, takže jsem rád, že se mi letos povedlo všechno ustát a o tolik si postavení zlepšit a jet i hodně rychlé časy.

Ale už od pátečních tréninků jste v Brně patřil mezi nejrychlejší, to vám nedodalo sebevědomí?

Od pátku se mi tady jezdí dobře, to je fakt, jenže jsem nevěděl, co se bude dít, až jezdci v superpole nasadí speciální kvalifikační gumy. Už jsem totiž zažil, že se pak celé pořadí otočí naruby.

Měl jste tedy obavu, že soupeři právě v superpole hodně zrychlí?

Hlavně jsem nechtěl vypadnout třeba hned v první části, což by znamenalo stát až ve čtvrté řadě jako loni. Superpole je hodně o správně zvolené strategii. Proto jsem ty dvě povolené kvalifikační gumy, které mají větší přilnavost, ale vydrží třeba jen dvě kola, použil hned v první a druhé části superpole.

Měla to být tedy taková sázka na jistotu?

Přesně tak a perfektně vyšla. Bezpečně jsem postupoval a nakonec přede mnou skončili jen ti čtyři jezdci, kteří ušetřili novou kvalifikační gumu až do třetí části superpole, v němž jsem já jel už na ojeté pneumatice.

Jakou taktiku nabízí páté místo na startu pro závod?

Těžko mohu něco na roštu vymýšlet, možná by mohlo být výhodou, že přede mnou stojí Biaggi, který si v Brně hodně věří a určitě vypálí jako drak. Chce to dobře odstartovat, což je u mě někdy problém, pak jet rychle a nepadnout. Ono se to ale lehce říká, hodně může záležet na tom, co se odehraje v první zatáčce.

Aktualizovaná předpověď počasí slibuje na nedělní odpoledne i dešťové přeháňky, co vy na to?

Mně by to až tolik nevadilo, ale už kvůli lidem, kterých snad přijde co nejvíc, bych si přál spíš hezké počasí.

Reklama