Hlavní obsah

Smrž: Brzy mi klouzala guma, horko ubralo i na výkonu motoru

Martin KézrPrávo

Jakub Smrž sice doufal, že získá z brněnského závodu MS superbiků víc než jen pět bodů, jenže horko na okruhu mu vůbec nenahrávalo. Jeho motocykl Ducati ztrácel výkon, měl i problém s přilnavostí pneumatik. I když pět z posledních šesti jízd šampionátu pro českého závodníka skončilo pádem, nechce mluvit o nějaké krizi a naopak má pocit, že vystoupení na domácí trati může být spíš krokem vpřed.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Jakub Smrž v Brně

Článek

Co se dělo na trati, že jste v obou jízdách od startu ztrácel? Starty nebyly špatné, ale docela brzy mi začala odcházet guma, což se na dráze projevovalo tím, že mi to hodně klouzalo v nájezdech do zatáčky. S tím bohužel máme problém celou sezónu. Jakmile je takové velké teplo, a tady bylo na dráze padesát stupňů, tak ta přilnavost obutí nefunguje, jak má. Horko se podepsalo i na výkonu motoru.

Cítil jste, že vaše motorka právě v horku ztrácí výkon? Především na rovině to bylo znát, takže mě ostatní lehce předjížděli. Nepříjemnost byla i v tom, že na brněnské trati je velké převýšení a jak se v tom horku motorka nechladila, tak jí to na výkonu ještě ubralo. Dostal jsem se do krizové situace třeba s Hagou, tlačil jsem se vedle něj v zatáčce a brknul si spojkovou páčkou o jeho zadní kolo a přimáčklo mě to prsty. Nejvíc jsem se ale v první jízdě zasekl za Sykesem a nebyl schopen ho předjet, nebo spíš najít to místo, kde bych mohl jít před něj, protože na rovince mi ujížděl.

Nakonec se vám právě tento britský jezdec stal osudným. Ve druhé jízdě jste upadl hned potom, jak jste se před něj dostal. Podepsalo se vaše trápení s pneumatikami a přehřívaným motorem nějak i na té havárii? V podstatě za to mohla ta guma, která klouzala daleko víc, než bylo únosné. Musel jsem usilovněji brzdi a jak jsem se dostal před Sykese, tak jsem v zatáčce přebrzdil přední kolo, stroj hned šel bokem a já se poroučel na zem.

Nerozhodí vám ten brněnský pád zase psychiku, podobně jako předchozí kolize v Misanu či Aragon? Předchozí dva závody byly v mém podání opravdu tragický, ale v Brně přišel zřetelný posun. Každý trénink jsem byl vpředu, stál ve druhé řadě roštu a jezdil i rychlé časy. Samozřejmě, že ale trochu mrzí, že v závodě z toho vyšlo jen na 11. místo s minimální ztrátou na několik lidí přede mnou a na ten pád. To se však někdy stane. Z pohledu celého víkendu to nedopadlo úplně nejhůř.

Očekávání po dobrých tréninkových a kvalifikačních výsledcích byla určitě větší, souhlasíte? To ano, ale nakonec jsem rád, že jsem domácí závod nějak přečkal. Málokdo si dokáže představit, jaké napětí start v Česku přináší. Ale když se to vezme souhrnně, pátek i sobota byly úplně super. V neděli jsem se snažil udělat maximum, trochu byla chyba ve mně, trochu v nastavení a největší asi v tom horku, které nám evidentně nesvědčí, zvlášť na tak profilově složité trati jako je Brno.

Neuvažoval jste během druhé jízdy o tom, že by bylo třeba lepší tolik neriskovat a jen si dojet alespoň pro pár bodíků? Takhle jsem tedy nepřemýšlel, za každou cenu se snažím dojet co nejlépe. Mohl bych třeba kalkulovat, že mně to stačí jen nějak objet a i když budu třeba předposlední, že bych třeba mohl mít body, ale to přece není žádné závodění. Příští závod se jede v anglickém Silverstonu, tamní okruh mám rád a snad by tam nemuselo být ani takové horko.

Reklama