Hlavní obsah

Biaggi nechal v Brně kus srdce, na okruhu je jako doma

Martin KézrPrávo

Italský motocyklista Max Biaggi znovu předvedl v Brně, proč ho tam zbožňují. V závodě jel jako ďábel a se stejnou vervou pobavil celkem 65 tisíc diváků i jako šoumen.

Foto: Igor Zehl, ČTK

Ital Max Biaggi na brněnském Masarykově okruhu

Článek

Nejstarší z jezdců superbikového šampionátu po vítězství řádil jako malý kluk. Tancoval kolem stupňů vítězů, do publika pak hodil kšiltovku, ručník, a dokonce i chrániče kolen.

„Cítím se tu jako doma, vnímám i značnou podporu fanoušků a snad proto tu dokážu ze sebe vydat úplně maximum. Brněnská vítězství patří mezi ta nejsladší,“ usmívá se 40letý Biaggi.

Italovy triumfy
MS motocyklů do 250 ccm 4x (1994, 1995, 1996 a 1997) MS motocyklů do 500 ccm 2x (1998 a 2000) MS motocyklů MotoGP 1x (2002) MS superbiků 4x (2007, 2009, 2010 a 2011)

Úspěšnějšího závodníka v historii Masarykova okruhu nenajdete. „Tuhle trať prostě miluju,“ říká Ital, jenž tam jel už při premiéře před osmnácti lety a hned stál na pódiu. O rok později si v kategorii dvěstěpadesátek připsal první z brněnských triumfů, kterých má s tím letošním už jedenáct.

Do Brna se pokaždě těší

„Když přejíždím z jedné země do druhé, přemýšlím, co mě tam čeká. Do Brna se ale pokaždé těším, nechal jsem tu už kus srdce,“ tvrdí 40letý Biaggi, jenž na Masarykově okruhu nepřestal vítězit ani po přesednutí ze speciálu MotoGP na produkční motocykl značky Aprilia.

„Letošní brněnský závod zase všem ukázal kouzlo superbiků. S Melandrim to byly parádní souboje, častá předjetí musela diváky strhnout. Bylo to i hodně o odvaze, ve velkém horku nám oběma odcházely nejen síly, ale i pneumatiky,“ líčí Biaggi, jenž od roku 2007 absolvoval na brněnské trati v superbikovém seriálu, kde přece jen víc než technika rozhodují jezdecké dovednosti, celkem deset závodů s úžasnou bilancí – devětkrát stál na stupních vítězů.

V Brně urval letos 45 bodů a udržel naději na obhajobu titulu. „V prvním závodě jsem trpělivě čekal na Melandriho chybu, jenže mi nedal prostor. Ve druhé jízdě jsem víc riskoval a věděl, i když šel dvě kola před cílem zase do čela, že ještě najdu způsob, jak být v cíli dřív. Bylo to hodně o koncentraci a zase mám o důvod víc, abych na brněnský okruh nedal dopustit,“ líčil úřadující mistr světa superbiků.

Reklama