Rubriky:

Motocykly

Nespokojený Abraham po tréninku: Nejvíc jsem ztrácel předčasným brzděním

12. srpna 2011 19:41

O spokojenosti Karla Abrahama s páteční premiérou v MotoGP na brněnské trati nemůže být ani řeč. Předposlední čas není to, co by si přál doma předvést. O to větší odhodlání má před sobotní kvalifikaci. „Společně s mechaniky jsme se snažili o důslednou analýzu. Vím, kde jsou moje chyby, a snad půjde čas hodně stlačit. Potřebuji se zlepšit pozičně, což znamená i hodně zrychlit,“ tvrdí.

 

Igor Šefr, ČTK

Jak se vám vůbec před úvodním brněnským závodem spalo?

Moc dobře ne, několikrát jsem se v noci probudil a hlavně pak asi sedmkrát ráno zvonil telefon, což mě vytočilo. Byl to známý, který se rok neozval. Vliv na moje výsledky to ale nemělo. Cestou na okruh mě ale taky překvapilo, jak často se vidím na billboardech. Fotky na motorce mi ještě nevadí, horší je dívat se na vlastní obličej.

Na dráze jste za nejrychlejším Pedrosou zaostal o více než dvě vteřiny. Víte, čím jste nejvíc ztrácel?

Asi předčasným brzděním. Analýzou dat po tréninku jsem zjistil, že si potřebuji ty brzdné body posunout, jít na to tvrději a hlavně později. S časy na hranici 1:59 min a s tím, že jsem v pořadí nechal za sebou pouze Eliase, určitě nemohu být spokojen. Rozhodně potřebuji zrychlit, pozitivní je, že už snad vím, kde to půjde stlačit.

Můžete přiblížit, jak to vypadá s hledáním nastavení motocyklu?

Motorka byla hodně neklidná, což bylo nepříjemné. Věci kolem nastavení zadního kola jsme vyřešili až při posledním výjezdu. Bohužel jsem i dost pozdě přišel na to, že lajna, která pro mne byla na brněnském okruhu ideální v nižších třídách, u MotoGP vůbec nefunguje.

Takže jste musel hledat správnou stopu?

V úvodu tréninku jsem jel podle toho, co znám, jenže to byla chyba. Ostatní soupeři jezdili jinak než já. Je to pro mne poučení na sobotní trénink a potom hlavně ke kvalifikaci.

Takže jakou máte pro sobotní boj o místa na startovním roštu strategii?

Především se musím vyrovnat se vším, co mě v pátek zpomalovalo a vychytat hodně věcí. V kvalifikaci je nutné podat výkon na sto deset procent. Tak se to dělá, ale ne vždycky to vyjde. Naplno se však jet musí, jede se trošku přes limit. Dělají to všichni, tak musím doufat, že se to vyplatí i mně...

Martin Kézr, Právo

Zrušit


Časová osa: Motocykly

Filtr článků - Motocykly