Hlavní obsah

Kaštan: I po pěti účastích si na Dakaru připadám jako zelenáč

PRAHA

Již popáté se pere s pouští na dakarské rallye. Motocyklista Ivo Kaštan ale podle svých slov není ostříleným veteránem, který má slavnou soutěž v malíčku. Naopak tvrdí, že si po čtyřleté přestávce připadá jako zelenáč. "Jako bych jel poprvé. Spousta chyb a občas pád," řekl v rozhovoru pro Právo.

Foto: koláž Sport.cz s použitím Dakar.cz

Ivo Kaštan závodí na Dakaru již popáté.

Článek

Jak svůj pátý start na Dakaru, kterým je jeho letošní 26. ročník soutěže, hodnotíte?

Sice už jsme na cestě delší dobu, ale teprve v pondělí se jela pořádná africká etapa. V Maroku čekalo první dunové pole. Kdo jezdí pravidelně, tak už ho zná dokonale. Ale pro nováčky to bylo první síto. Je to hodně těžké navigačně, navíc je dunové pole hodně úzké a dost to prášilo. Bylo takřka nemožné předjíždět.

Jste se svými výkony spokojen?

Naposledy jsem startoval před čtyřmi lety a ukazuje se, že ta přestávka byla dlouhá. Několikrát jsem jel v novinářském konvoji, popáté startuji v závodním poli. Chvílemi si však přesto připadám jako úplný nováček, který jede poprvé. Dělám spoustu chyb. A taky často padám.

Kolikrát vás tato nepříjemnost potkala?

Během všech předchozích účastí ani jednou. Letos už čtyřikrát. Vždy to však bylo v pomalých úsecích, po školáckých chybách. Třeba když jsem se na brodu začal vyhýbat pomalejším motorkářům, aby mě nepostříkali, neustál jsem to a spadl. Obdobné to bylo v dalších třech případech. Doufám, že jsem si to na dlouho vybral.

Jedete v barvách týmu Gauloisses se Suzuki DRZ 450 o síle pětapadesáti koní. Jak zatím motocykl funguje?

Výborně. Zpočátku ještě v Evropě se trošku motorka zahřívala, ale už jsme vše vyladili. Zejména z hlediska podvozku je to paráda.

Momentální postavení tedy hodláte ještě vylepšit?

Rád bych. Dostávám se do tempa. Dosud jsem jel až se zbytečnou rezervou.

Jak se závod za tu dobu, kdy jste na startu chyběl, změnil?

Myslím, že v určitých věcech tady chybí cit bývalého ředitele Huberta Auriola. Hlavně časový harmonogram je hodně nešťastně zvolený. Do pondělní etapy motorkáři startovali, když bylo pět pod nulou, odpoledne se teploměr vyšplhal ke třiceti stupňům. Vůbec mi přijde časový harmonogram nešťastně zvolený. Třeba kamióny dojíždějí do bivaku hodně po půlnoci, až je mi jich líto. Je to jiné než v minulých letech, ale nechci dělat předčasné soudy. Ještě nejsme ani v polovině.

Reklama

Související témata:
  Velká cena Číny - kvalifikace na sprint zítra 09 : 30
20240419T09 : 30:00+0200
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
Velká cena Číny - kvalifikace na sprint
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články