Článek
"Zářijový termín byl dosud nejnevýhodnější, diváci měli jiné starosti po návratu z dovolených. Nebylo to snadné, ale podařilo se nám to," informoval ve středu šéf pražského organizačního výboru Petr Ondrašík z Autoklubu Markéta. Klání v Praze zahajovalo Grand Prix v letech 1997 a 2000, pak se dvakrát jela Velká cena České republiky v červenci, loni poprvé až v září.
Česko budou v seriálu poprvé v historii zastupovat tři jezdci. Účast si přímo na dráze vybojovali Bohumil Brhel a Aleš Dryml, divokou kartu dostal jeho bratr Lukáš, který loni v závěru Grand Prix chyběl kvůli zranění. "Vím, že to může být má poslední sezóna v Grand Prix, proto bych rád vylepšil loňské dvaadvacáté místo," prohlásil Brhel.
V příštím roce se totiž GP pojede naposled se čtyřiadvaceti závodníky na startu. Od další sezóny se soutěž po sedmi letech vrátí k modelu s 16 účastníky. Přímý postup si tak zajistí osm nejlepších, dva jezdci si vybojují účast v kvalifikaci a čtyři jezdci místo současných dvou obdrží divoké karty. Dvě účastnická místa vždy rozdělí pořadatelé jednotlivých závodů.
Nejvyšší počet zástupců získalo letos Dánsko, a to čtyři. Po třech účastnících má vedle velmocí Velké Británie, Austrálie, Švédska a Polska také Česká republika. Sestavu doplňují jeden Američan, Nor a Fin. Pro Grand Prix v Praze se počítá určitě s jednou divokou kartu pro českého jezdce, další domácí závodník jistý start nemá, jedná se totiž s Němci, kteří mají o start na Markétě eminentní zájem.
Kalendář Grand Prix 2004 | |
1. května | GP Švédska (Stockholm) |
15. května | GP České republiky (Praha) |
29. května | GP Polska (Vratislav) |
12. června | GP Velké Británie (Cardiff) |
26. června | GP Dánska (Kodaň) |
21. srpna | GP Skandinávie (Göteborg) |
4. září | GP Slovinska (Krško) |
18. září | GP Evropy (Bydhošť) |
2. října | GP Norska (Hamar) |