Hlavní obsah

Co nedokázali s Ducati Melandri a zatím ani Rossi, má se povést Doviziosovi

Brno

Nenaplněný sen značky Ducati o vítězství s italským jezdcem v MotoGP má změnit ve skutečnost Andrea Dovizioso, jenž v Brně potvrdil podepsanou smlouvu s továrním týmem na příští rok. Přitom dva jeho krajané už si na italském stroji vylámali zuby. „Celá Itálie očekává, že se pokusím o to, co Melandrimu ani zatím Rossimu nevyšlo,“ tvrdí 26letý Dovizioso.

Foto: Petr Josek, Reuters

Andrea Dovizioso

Článek

Patří k nejzkušenějším jezdcům královské kategorie, v Brně jede v MotoGP už 82. závod, jenže vyhrál zatím jen jednou. Před třemi roky v dešti v Británii. „Andreu jsem poznal jako rychlého jezdce, který je dříčem a přitom zůstává racionální. Zřídka dělá chyby a co je nejdůležitější, nemá v povaze si neustále stěžovat," tvrdí manažer Ducati Vittoriano Guareschi.

V paddocku se mluví o tom, že Dovizioso před podpisem smlouvy požadoval záruky, že vlastnický vstup německé automobilky Audi do továrny skutečně přinese důležité změny ohledně vývoje italského motocyklu. „Po seznámení s detaily projektu jsem nadšený. Určitě existuje cesta, jak s Ducati dosáhnout dobré výsledky, i když současná situace není jednoduchá," přiznává italský jezdec.

Mise Valentina Rossiho, jenž je poslední dva roky ikonou Ducati, přivedla továrnu do nečekaných potíží a zoufalství je hmatatelné. Legendárním jezdcem pro letošek vynucená změna unikátního karbonového rámu na hliníkový, který užívají i japonské značky, motorku ve srovnání s konkurencí zpomalila. „U Ducati je evidentně problém v motorce, když se letos zhoršili všichni čtyři jezdci, kdo na ni jezdí. Poslouchali ale jen Rossiho, nás ostatnínikdo slyšet nechtěl," uvažuje Karel Abraham, jenž se satelitní motorkou Ducati jezdí.

Od Doviziosa, který nahradí právě Rossiho vracejícího se k Yamaze, si tovární tým slibuje odlišné impulsy. „Technické cítění i testovací schopnosti Doviziosa jsou velkou devízou, stejně jako jeho závodnický talent a spolehlivost. Navíc si je vědom práce, kterou je třeba udělat a přistupuje k tomu s nadšením i sebedůvěrou, což jsou základní požadavky pro dosažení úspěchu," velebí novou akvizici generální ředitel Ducati Filippo Preziosi.

Dovizioso ale chválu nepřeceňuje. „O každém jezdci, kterého tým získá, se dopředu všichni vyjadřují hezky. Nakonec však za každého mluví výsledky. Věřím, že dokážu být adaptabilní. Zvykl jsem si v minulosti na japonské značky, budu chtít pochopit i tu italskou," říká Ital, jenž v MotoGP působí už pátým rokem, ale všechny absolvoval na japonských motocyklech Honda či Yamaha.

„Ducati se stalo daleko obtížněji nastavitelnou, má spoustu prvků, které lze stěží vychytat. Hlavně nevím, kdo tam teď obstará vývoj, když na tom pohořel i Rossi. Dovizioso bude možná ještě hodně překvapen. Klidně se mu může stát, že ho právě tohle vysněné italské angažmá potopí," vyjadřuje obavy Karel Abraham.

Dovizioso byl sice mistrem světa stopětadvacítek (2004) i vicemistrem dvěstěpadesátek (2006 i 2007), teď by rád podobný úspěch i v MotoGP. „Nemůžu zaručit, že hned od začátku roku 2013 začnu pro Ducati sbírat vítězství, ale mám velkou motivaci vrátit ji na pódium a zbavit tým deprimujících pocitů," tvrdí Ital.

Aktuální zranění Stonera dává Doviziosovi šanci obhájit loňské třetí místo i v barvách satelitní stáje Monster Yamaha Tech 3. „Těžko mohu být nadšen z toho, že ze špičky vypadl skvělý jezdec, i když mně to zvýšilo možnost zabojovat o celkový bronz. Karty jsou ale rozdané jasně. Lorenzo s Pedrosou teď svedou bitvu o titul a na mě je, abych se posunul na třetí příčku," vykládá otec dvouleté Sáry.

„Její úsměv mě pokaždé nabije, ať už závody dopadnou jakkoli," přiznává i velký fanoušek milánských fotbalistů. „Přál bych Doviziosovi úspěch s ducati, ale kdyby zůstal kde je, měl by možná v roce 2013 větší šance na titul," odhaduje Abraham.

Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články

NačítámNačíst další články